ANNONS

H&M anpassar klubben - papper ersätts med digitala checkar

H&M anpassar klubben - papper ersätts med digitala checkar
H&M digitaliserar kundklubben

Mer personliga erbjudanden väntas i mobilen.

ANNONS

Hennes & Mauritz gör sitt bästa för att hänga med i teknikens tidevarv. Deras senaste tilltag för att främja e-handeln och skynda på omställningen, består i att medlemmarna i kundklubben inte längre kommer att få hem papperscheckar med exklusiva bonuserbjudanden. Istället kommer dessa att bli tillgängliga digitalt.

- Vi har förbättrat H&M Club så att du som kund ska få ta del av ännu mer personliga rabatter, event och förmåner - direkt i H&M-appen. Det innebär att vi kommer att skicka ut bonuscheckar i pappersform, skriver företaget bland annat i ett aktuellt utskick till kunderna.

"Enklare och bättre för miljön"

Det hela kan låta som en liten åtgärd, men justeringen förväntas göra det enklare för klubbmedlemmarna att använda bonuserbjudanden i e-handeln. Bonuscheckarna kommer även att varvas med skräddarsydda erbjudanden, som ges utifrån vad H&M tror att respektive kund är intresserad av.

- Enklare för dig och bättre för miljön! Välkommen till nya H&M Club, avslutar klädkedjan sin hälsning till klubbmedlemmarna.

Michell Grönlund

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.  michell@ehandel.se