ANNONS

Shipwallet och Budbee ska lyfta Apotek Hjärtats e-handel

Shipwallet och Budbee ska lyfta Apotek Hjärtats e-handel
Apotek Hjärtat satsar på e-handeln

Apotek Hjärtat storsatsar på sina e-handelsleveranser.

ANNONS

I början av året berättade vi om Shipwallet, en ny tjänst som skulle revolutionera nätbutikernas fraktalternativ genom att ge konsumenterna fler fraktalternativ. Sedan dess har det varit relativt tyst kring företaget, men i dag kom beskedet att Shipwallet har slutit ett avtal med Apotek Hjärtat, som i flera steg gjort satsningar inom e-handelsområdet.

Vid årsskiftet inleder Apotek Hjärtat även ett samarbete med transportföretaget Budbee, något som ska innebära att runt en miljon hushåll för möjlighet till leverans samma dag när de beställer från apoteket.

- Vi strävar hela tiden efter att göra vardagen enklare för våra kunder, såväl i våra fysiska butiker som i vår e-handel. Samarbetena med startupföretagen Shipwallet och Budbee är ett led i vår satsning på att erbjuda den bästa köpupplevelsen i kategorin, säger Christina Ericsson, chef på digitala kanaler på Apoteket Hjärtat i ett pressmeddelande.

E-handelssatsning bidrog till positivt resultat

Enligt Shipwallet har apotekens e-handelssatsningar ökat rejält i antal och omfattning bara under det senaste året, och företaget förutspår att allt fler e-handelskunder kommer att efterfråga smidigare leveranslösningar.

- Det är här som Shipwallet vill hjälpa e-handeln att växa in i sin potential genom att skapa förbättrade leveransupplevelser för alla konsumenter som dagligen möter dåliga leveranser, returer och support, kommenterar Piotr Zaleski, grundare och VD för Shipwallet.

Med en omsättning på omkring 12 miljarder kronor är Apotek Hjärtat Sveriges största privata apoteksföretag. När ICA:s senaste kvartalsrapport presenterades tidigare i dag lyftes Apotek Hjärtats e-handelssatsningar fram som en av orsakerna till koncernens positiva resultat.