Startsida Forum E-handelsforumet Ehandelsnytt Ehandelsnytt #49

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95741

    Här kan veckans nyhetsbrev diskuteras och kommenteras.

    #120542
    danielandersson
    Deltagare

    Lite väl ”vi vill egentligen inte svara på de direkta frågorna, så vi fluffar till nånting” :-/

    Tror att 30% är en bra nivå för prisjämförelsen, på procenten misslyckade transaktioner that is (vi ligger lägre, men better safe than sorry).

    #120545
    pyhobby
    Deltagare

    Jämmer och elände.

    Jag hade önskat att Auriga gick ut och beklagade sina brister i hur man informerar om vad deras tjänster egentligen är. Auriga borde beklaga att personer som sitter på deras support/säljavdelning ljuger kunderna rakt upp i ansiktet.

    Ursäkta språket i kommande mening:)
    Jag skiter faktiskt fullständig i hur deras affärssystem är uppbyggt, problemet är ju att man bluffar och döljer sina egentliga kostnader.

    Varsågod Auriga, kopiera och skicka till alla era kunder.

    ”Vi ser allvarligt på att kunder fått felaktig information i samtal med vår personal och kommer att åtgärda detta internt. Vi måste givetvis se över våra rutiner och avtal så att missförstånd kan komma undvikas i framtiden.
    Vi beklagar verkligen situationen som uppkommit och hoppas ni förstår att vi kommer göra allt vi kan för att åtgärda våra brister.

    Vänligen kontakta oss på telefonnummer XX-XXXXXXX om ni har ytterligare frågor.

    Med hopp om fortsatt samarbete,
    XXXXXXX XXXXXXX
    Auriga”

    Så, det är bara fylla i namn, telefonnummer och sen se till att någon högt uppsatt person sitter och svarar när det ringer.

    Min gissning är att Auriga inte vill åtgärda problemen, man vill antagligen inte göra sina priser och tolkningar av vad en ”transaktion” är tydligare. Man tjänar antagligen stora summor på detta och väljer därför den här vägen.

    #120546
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Håller med till 110%.

    Text, text, text, text och så ställer vi oss i försvarsposition sedan lite mer text och så slänger vi lite mer text med.

    Isället för som du skriver:

    ”Vi ser allvarligt på att kunder fått felaktig information i samtal med vår personal och kommer att åtgärda detta internt. Vi måste givetvis se över våra rutiner och avtal så att missförstånd kan komma undvikas i framtiden.
    Vi beklagar verkligen situationen som uppkommit och hoppas ni förstår att vi kommer göra allt vi kan för att åtgärda våra brister.

    Vänligen kontakta oss på telefonnummer XX-XXXXXXX om ni har ytterligare frågor.

    Med hopp om fortsatt samarbete,
    XXXXXXX XXXXXXX
    Auriga”

    @pyhobby 17089 wrote:

    Jämmer och elände.

    Jag hade önskat att Auriga gick ut och beklagade sina brister i hur man informerar om vad deras tjänster egentligen är. Auriga borde beklaga att personer som sitter på deras support/säljavdelning ljuger kunderna rakt upp i ansiktet.

    Ursäkta språket i kommande mening:)
    Jag skiter faktiskt fullständig i hur deras affärssystem är uppbyggt, problemet är ju att man bluffar och döljer sina egentliga kostnader.

    Varsågod Auriga, kopiera och skicka till alla era kunder.

    ”Vi ser allvarligt på att kunder fått felaktig information i samtal med vår personal och kommer att åtgärda detta internt. Vi måste givetvis se över våra rutiner och avtal så att missförstånd kan komma undvikas i framtiden.
    Vi beklagar verkligen situationen som uppkommit och hoppas ni förstår att vi kommer göra allt vi kan för att åtgärda våra brister.

    Vänligen kontakta oss på telefonnummer XX-XXXXXXX om ni har ytterligare frågor.

    Med hopp om fortsatt samarbete,
    XXXXXXX XXXXXXX
    Auriga”

    Så, det är bara fylla i namn, telefonnummer och sen se till att någon högt uppsatt person sitter och svarar när det ringer.

    Min gissning är att Auriga inte vill åtgärda problemen, man vill antagligen inte göra sina priser och tolkningar av vad en ”transaktion” är tydligare. Man tjänar antagligen stora summor på detta och väljer därför den här vägen.

    #120569
    nmn
    Deltagare

    Den mannen har en lysande karriär som politiker framför sig, får en fråga och svarar på en helt annan med ett så långt svar att ingen kommer ihåg vad frågan var.

    Sorry, det fungerar i tv men inte på nätet där man scrolla tillbaka till frågan!

    #120580
    Bjorn
    Deltagare

    Auriga kan klart förbättra sig på den punkten, informerar man om detta tydligt är det inga problem. Sen ska man inte glömma att jämföra stabiliteten mellan betallösningarna, 1 enda missad order/kund gör gigantisk skillnad i prisjämförelsen. Samport har ju sina ständiga ”underhåll” med jämna mellanrum och Dibs låg nere hela förmiddagen i lördags. 16 min nertid för Samport senaste veckan och 398 minuter för Dibs! Det är oacceptabelt. Vidare kan man även se över hur betalfönstret ser ut och fundera över hur det påverkar konverteringen, det finns riktiga skräckexempel (Dibs t.ex.)

    #120717
    Zabler
    Deltagare

    Sanning Björn.

    DIBS betalfönster ser ut som hemsidor jag knackade i mitten på 90-talet.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.