hej

Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Egna finurliga lagerlösningar

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 30 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97166
    Gustav
    Deltagare

    Lunarmys, är det du/ni som håller det här föredraget?
    daniel edit – YouTube

    Angående hyllor så kan jag starkt rekommendera mina ”bikupor”. De sväljer ungefär 1/3 mer än ett vanligt hyllsystem, är extremt enkla att bygga, kan göras i alla möjliga storlekar, är helt flexibla och kostar ingenting. Dessutom så gör de att eventuell flytt till ny lokal går som smort :). Tejpar man ihop kartongerna i varandra så blir det dessutom extremt stabila hyllor.

    Prova en att bygga en vägg. En kartong med ett hål i är allt som behövs (se bilderna). Det blir kanske inte så snyggt, men det är sjjuuukt smidigt och praktiskt. Vi har alla möjliga storlekar på kartonger, beroende på vad det är för produkter som vi lagrar i dem.

    #134144
    Joel
    Deltagare

    @lunarmys 32065 wrote:

    Okej era as, nu måste vi bli ännu snabbare på att packa!

    Vi ligger på runt 50 ordrar per person och timme i dagsläget, men nu undersöker vi möjligheten att plocka in ett rullband, så att personen som plockar slipper springa fram och tillbaks.

    70 ordrar per person och timme – here we come!

    VA! Har ni inget rullband? Det trodde jag att alla riktiga e-handlare hade :rolleyes:

    Billigaste vi hittat finner ni här: http://www.tradgardsteknik.se/katalog/artikel/rullbana-3-m/1772-129-11/

    #134146
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Alltså det måste ju gå på el, annars kan är det ju B:):rolleyes:

    @Joel 32243 wrote:

    VA! Har ni inget rullband? Det trodde jag att alla riktiga e-handlare hade :rolleyes:

    Billigaste vi hittat finner ni här: http://www.tradgardsteknik.se/katalog/artikel/rullbana-3-m/1772-129-11/

    #134148
    Joel
    Deltagare

    Jimmy! Det går även bra med lite lutning har jag hört ;)

    Ett som går på el kostar nog 10 ggr så mycket…

    #134151
    Tomas
    Deltagare

    @Gustav 32241 wrote:

    Angående hyllor så kan jag starkt rekommendera mina ”bikupor”. De sväljer ungefär 1/3 mer än ett vanligt hyllsystem, är extremt enkla att bygga, kan göras i alla möjliga storlekar, är helt flexibla och kostar ingenting. Dessutom så gör de att eventuell flytt till ny lokal går som smort :). Tejpar man ihop kartongerna i varandra så blir det dessutom extremt stabila

    Riktigt smart, jag är säker på att rentav Parvelito inte skulle gjort det bättre (billigare). Själv har jag mest hårda och lite tyngre varor där en helt öppen yta är att föredra. Men som sagt jag gillar idén skarpt och jag har själv kört en deluxevariant på ung. samma tema. Ni vet de där arkivboxarna som Quill haft 1/2 priset på senaste 12 åren: http://www.staples.se/kontorsmaterial-presentation/arkivering/arkivering/arkiveringssystem-staples?r=fi&prefix=WW

    #134153
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Just därför det är ett måste:rolleyes::eek:;)

    @Joel 32247 wrote:

    Ett som går på el kostar nog 10 ggr så mycket…

    #134155
    Gustav
    Deltagare

    @Joel 32247 wrote:

    Jimmy! Det går även bra med lite lutning har jag hört ;)

    Många vetenskapsmän börjar ifrågasätta Newtons law of gravity. Har man otur så kan rullbandet sluta att fungera beroende på vad forskarna kommer fram till de närmaste åren. Bättre då att köra på en framtidssäker lösning. Hamster i ett hjul.

    #134157
    Joel
    Deltagare

    @Gustav 32254 wrote:

    Många vetenskapsmän börjar ifrågasätta Newtons law of gravity. Har man otur så kan rullbandet sluta att fungera beroende på vad forskarna kommer fram till de närmaste åren. Bättre då att köra på en framtidssäker lösning. Hamster i ett hjul.

    Ja med tanke på att el blir mer och mer en bristvara så är ju inte det alternativet att föredra heller. Hamstrar torde vara det mest framtidssäkra alternativet!

    #134159
    fotofyndet
    Deltagare

    @Gustav 32254 wrote:

    Bättre då att köra på en framtidssäker lösning. Hamster i ett hjul.

    Får jag bli din hamster?

    #134168
    Joel
    Deltagare

    Vi kikar lite på att köpa rullbanor nu när vi gör om på vårt lager och flyttar packstationerna. Anledningen är att vi vill att när man packat ett paket (det blir prel. två eller fyra separata packbord) så ska man enkelt kunna rulla iväg det färdiga paketet för fraktscanning (vägning och skriva ut fraktsedel) och sedan sortering (vi har olika burar för varubrev/paket). Just nu får man springa med paket fram och tillbaka mellan de olika stationerna.

    Är det någon här som kör med rullbanor eller är det bara för ”de stora bjässarna”?

    Det vore kul med ett studiebesök hos någon riktigt stor e-handlare och se hur dessa gör, t.ex CDON.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 30 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.