ANNONS

Över 500 order på 15 minuter - "fått sinnessjuk respons"

"Har sålt så jäkla mycket".

ANNONS

Nu har hon gjort det igen. Programledaren, influencern och numera även e-handelsentreprenören Rebecca Stella Simonsson fortsätter att slå rekord. När hon för någon vecka sedan lanserade en läppenna såldes den slut på 20 minuter, och nu var det dags för nästa produktkategori.

LÄS ÄVEN: Rebecca Stella sålde slut på 20 minuter: ”Vill gråta”

I söndags släpptes tre återfuktande hudvårdsprodukter som Rebecca Stella har jobbat på i drygt ett år. Idag vet vi att försäljningen slog i taket ännu en gång, men det var ingen självklarhet för henne.

Jag andades ut när det blev en succé, för det har det verkligen blivit. Responsen jag har fått är sinnessjuk. Det har tagits emot så grymt och vi har sålt så jäkla mycket. Men jag har haft sån prestationsångest. Jag har jobbat så hårt med det här i så lång tid och nu är det klart. Jag har varit så himla nervös över hur det kommer att tas emot, och varit nervös för vad folk kommer att tycka om produkterna, säger hon, i sin podd "Nu börjar livet" dagen efter lanseringen, och fortsätter:

Men när jag såg att det gick så himla bra, så blev jag så lättad. Jag är så jäkla tacksam. Det är en obeskrivlig känsla att ha jobbat så länge och äntligen få visa det. Jag tror inte att folk förstår hur mycket och hur hårt man jobbar när det gäller sånna här grejer.

Den globala sajten gick varm när Rebecca Stella öppnade upp för försäljning efter en veckas intensiv marknadsföring av produkterna i sociala medier.

Vi slog försäljningsrekord! På bara 15 minuter hade vi fått in över 500 order, och detta trots det relativt höga priset på 1399 kronor för våra hudvårds-kit. Vi sålde 33 kit i minuten, säger Rebecca Stella Simonsson till Ehandel.

Vi kan inte ge ut siffror, men vi slog det förra rekordet med 20 procent och det förra var magiskt.

I dagsläget säljs produkterna endast på Rebeccastella.com men "om rätt företag" är intresserade kan hon tänka sig att erbjuda sina produkter även hos återförsäljare.

LÄS ÄVEN: Gummor och Gubbar – influencers blir e-handlare