ANNONS

Levererar hem mat i taxi - fick drömstart

100 ordrar.

ANNONS

Restaurangkedjan Eatery tappade runt 70 procent av lunchkunderna när Covid-19 drog in över landet. Till slut blev lösningen att slå sina kloka huvuden ihop med ett annat bolag som sett kundunderlaget vika, Taxi Stockholm.

Tillsammans lanserade de Eatery Deliver under förra veckan och kan redan nu berätta om en riktig pangstart för mat levererad med taxi.

Vi är otroligt tacksamma och stolta över hur tjänsten tagits emot. Kunderna uppskattar våra produkter och nu har cirka 100 ordar gått ut. Vi är två starka aktörer som är duktiga inom våra respektive branscher. Kombinationen av Eaterys goda mat och Taxi Stockholms excellenta service gör att vi kan leverera på ett sätt som få andra aktörer gör. Vi bryr oss om kunden på riktigt, säger Martin Sandgren, styrelseordförande och initiativtagare till tjänsten från Eatery, i ett pressmeddelande.

Drömstarten har givit blodad tand. Nu höjer man målsättningen och hoppas ha levererat 1000 hemkörningar till privatpersoner och företag i Stockholmsregionen när vi når slutet av maj.
En av de kundgrupper som företrädelsevis utnyttjat tjänsten är äldre, som tillhör en riskgrupp och därför sitter i ofrivillig karantän - något man uppger varit uppskattat.

Vi ser en tillväxt dag för dag. Eatery Deliverys primära fokus är att ha en nära dialog med kunderna och att låta tjänsten utvecklas från dag till dag. Istället för stora marknadsföringsbudgetar lägger nu Eatery fokus på kundsupport där man etablerar genuina relationer med kunderna. Målet är att utveckla en tjänst som är skräddarsydd för kunden och som tillgodoser hens önskningar och behov. Vi märker redan nu att det är ”mun-till-mun”-metoden som får vår tjänst att blomstra och accelerera. Nöjda kunder sprider ordet vidare, skriver Eatery.

LÄS ÄVEN: Restaurangkedjans krislösning – kör hem mat med taxi