ANNONS

Sajtkrasch när svensk influencer lanserar internationell e-handel

"Vi var inte beredda på det här".

ANNONS

Influencerfabriken Hubso, som står bakom flertalet influencer-företag som bland annat Alice Stenlöfs A-Dsgn och Rebecca Stella Beauty, signade i våras sin första internationella profil - Emelie Lindmark. Ett drag som ska öka Hubsos geografiska närvaro.

LÄS ÄVEN: Hubso avslöjar framgångsreceptet: ”Bygger på befintligt förtroendekapital”

Med över 1,4 miljoner globala följare på Instagram har Emelie, som på sociala medier går under namnet Emitaz, hajpat sin kommande lansering under flera månader. Och idag var det dags.

Klockan tio hade det nya accessoar- och klädvarumärket Le Capsole premiär, och en ny e-handel och den första kollektionen fick se dagens ljus. En satsning som man ska ha jobbat på i ett år och fyra månader, säger Emelie i en video på Instagram. Men bara fem minuter efter lanseringen var e-handelsbutiken kraschad.

Sajten är nere på grund av för hög trafik. Vi var inte beredda på det här. Snälla ha tålamod, skriver Emelie Lindmark i en uppdatering på Instagram.

Hubsos team lyckades dock lösa de tekniska problemen, och inom 20 minuter var Le Capsoles sajt tillbaka igen.

Modevarumärket erbjuder leverans till 28 länder, och har översatt e-handelsbutiken till engelska, franska, italienska, spanska, grekiska och portugisiska.