ANNONS

Hemglass satsar på Click & Collect: “Vi ser stora möjligheter”

Sara Rencrantz, kommunikationschef
Dudududu du, dudududu du, dudu dudu, du duuuuu.

Den klassiska Hemglassbilen tar nu ett steg in i framtiden. Bolaget har nämligen rullat ut en större satsning på Click & Collect. Hemglass lanserade tjänsten inför sommaren 2024.

ANNONS

Click & Collect möjliggör utökade öppettider vilket gör Hemglass mer tillgänglig och vi kan dessutom säkra att alla kunders glassfavoriter finns tillgängliga i bilen, säger Hemglass kommunikationschef Sara Rencrantz till Ehandel.

Konceptet i sig är inte speciellt komplicerat, förklarar Sara Rencrantz.

Som kund beställer man via vår hemsida, vi packar och levererar en hemglassupplevelse vid bilen inom någon dag eller vecka beroende på när turen är planerad.

“Testar ett bredare sortiment”

Som alltid med e-handel blir fördelen att Hemglass kommer att utöka sitt sortiment.

Utöver vårt ordinarie sortiment har vi adderat unika Click & Collect-produkter för att testa ett bredare sortiment. Vi kommer också att bygga ut vår Click & Collect kommande år.

Vad är framtidsplanerna för tjänsten?

Vi ser stora möjligheter med vår närvaro hos kunderna i nära anslutning till deras hem. Just nu ser vi över möjligheten att bygga ut sortimentet för både frysta varor men också annat som kan distribueras med våra glassbilar. Vi ser gärna flera spännande samarbeten med fler leverantörer och företag framöver. Med vårt unika leveranssätt skapar vi ett tydligt mervärde till kunden, vi har även möjlighet att stärka relationen till kund genom det personliga mötet i samband med utlämningen, förklarar Sara Rencrantz.

Detta är inte första gången som Hemglass experimenterar med att agera som rullande utlämningsställe. Tidigare har man dock främst tagit in andras produkter eller låtit kunderna förboka från befintligt sortiment, nu verkar Hemglass alltså stå inför en större breddning i egen regi.

Julius Gunnilstam

julius@ehandel.se