ANNONS

Zlatan dubblar antalet länder för sin nya e-handel

Zlatan dubblar antalet länder för sin nya e-handel

I slutet av september rullas varumärket A-Z ut på tio nya online-marknader.

ANNONS

I juni lanserade Zlatan Ibrahimovic, tillsammans med norska Varner, sitt nya klädmärke A-Z. Varumärket lanserades inledningsvis på elva online-marknader, däribland Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Holland, Frankrike, England, Spanien, Italien och Österrike.

Enligt företaget har försäljningen gått på högvarav, särskilt i Skandinavien och Storbritannien, och nu meddelar A-Z att det är dags att rulla ut varumärket på ytterligare 10 europeiska marknader.

– Vi är bara i början av vår resa och vi lär oss nya saker varje dag. Det handlar om att inte låta framgången sakta ner oss och att alltid vara på tårna, säger Knut-Erik Kollberg, VD för Varner Ibrahimovic.

Öppnar upp sajten i veckan

Den 28 september kommer det därmed även att bli möjligt för kunder i Polen, Belgien, Grekland, Rumänien, Ungern, Tjeckien, Irland, Kroatien, Portugal och Bulgarien att shoppa Zlatans kläder på A-Z.com.

– Vi har fått väldigt mycket positiv feedback från våra kunder och vi vet att det finns en hel del där ute som väntar på att A-Z ska lanseras på deras marknad. För några av dem är väntan äntligen över, säger Jens Bonesmo, CMO Varner Ibrahimovic.

Jimmy Andersson

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.