ANNONS

Matbolag hyrde bärgningsbil för att klara snökaoset

Matbolag hyrde bärgningsbil för att klara snökaoset
Bilarna på bilden har ingen koppling till artikeln.

Drastiska åtgärder krävdes för att ta sig fram i snön.

ANNONS

Det är inte bara PostNord som haft problem med försenade leveranser på grund av snökaoset. Även flera nätbaserade matföretag hade svårt att ta sig fram när det snöade som värst i Stockholm tidigare i veckan.

- En av våra bilar stod fyra timmar i kö för att köra några kilometer, säger Måns Danielsson, VD på mat.se.

Under den rådande situationen insåg mat.se att något drastiskt måste göras.

- Vi hyrde in en egen bärgningsbil som vi kunde använda vid behov. Några av våra bilar fastnade, så vi åkte bort och hjälpte dem och tog upp dem själva, berättar Måns Danielsson.

Även Mathem.se hade problem att med komma fram i snökaoset. En del av deras ordrar kunde helt enkelt inte levereras eftersom de hade stått för länge i bilarna.

- För oss är det viktigaste kvaliteten och de ordrar som hade varit ute för länge i bilarna levererade vi inte. Vi ruckar aldrig på kvaliteten, säger Tomas Kull, VD på Mathem.se.

Michell Grönlund

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.  michell@ehandel.se