ANNONS

Intersports E-handel börjar närma sig lansering

Intersports E-handel börjar närma sig lansering

Anders Dahlberg, tidigare e-handelschef på Lindex, gick i april över till Intersport. Det e-handelslösa företaget meddelar nu att de satsar på nätet och flera kanaler. Ett nytt multikanalssystem ska lanseras i höst som ska hjälpa Anders att ta Intersport till webben.

ANNONS

Intersports VD har följande kommentar kring satsningen på flera kanaler och den nya e-handelschefen:

– Anders Dahlberg ska ta Intersports varumärke ut på nätet och han har mitt fulla förtroende, säger VD:n Fredrik Johanson. Genom att synka butikerna, den externa marknadsföringen och webben har vi stora möjligheter. Det handlar om tillgänglighet, utbud, service och att slå kundernas förväntningar.

Den nya MCR-lösningen, som Intersport kallar den, sägs bli ett komplement till butikerna. Anders vill dock smälta samman allt:

– Det ska vara enkelt att handla och alla ska kunna shoppa som man vill shoppa. Se på sortimentet på det sätt de föredrar, betala där de föredrar, hämta varan där de föredrar och returnera där de föredrar, berättar Anders Dahlberg.

Sportmarknaden har på senare tid fått se flera nya aktörer i Sverige, både fysiska butiker och på nätet. Vi gissar att det är dags för Intersport att satsa fullt ut på e-handeln om de inte vill förlora marknad.

Företaget som håller på att utveckla Intersports e-handel är Avensia, som står bakom bland annat Kjell & Companys nya nätbutik.

Anders Dahlberg ska ha runt 15 års erfarenhet av internet och försäljning på nätet. Vi önskar honom och Intersport lycka till i deras nya multikanalssatsning.

 

Källa: press

Julius Gunnilstam

julius@ehandel.se