ANNONS

Krav på rabatterbjudanden i ny överenskommelse

Krav på rabatterbjudanden i ny överenskommelse
ANNONS

Groupon har under de senaste åren varit i blåsväder vid ett antal tillfällen, man har även ett flertal anmälningar hos konsumentverket. Nu har kupongföretaget tillsammans med Konsumentverket och konkurrenten Let's deal tagit fram en ny branschöverenskommelse som gäller rabatterbjudanden på nätet.

Överenskommelsen syftar till att öka transparensen och förse konsumenten med korrekt och tydlig information. Tanken är att branschöverenskommelsen ska vara vägledande för alla företag som säljer rabatterade erbjudanden på Internet.

Utöver att komplettera gällande rätt och god marknadsföringssed är överenskommelsen till för att förtydliga marknadsföringen ytterligare till slutkunden.

– Vi tycker att det viktigt att det finns tydliga riktlinjer för alla företag som marknadsför webbaserade kampanjer och det är bra att vi fått möjlighet att ta fram en överenskommelse som vi alla kan stå bakom, säger Rickard Strömgren, vd på Groupon.

På Konsumentverkets hemsida kan ni läsa branschöverenskommelsen i sin helhet.

Jimmy Andersson

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.