ANNONS

Tictail lanserar sin dyraste App hittills

Tictail lanserar sin dyraste App hittills
ANNONS

Det har blivit allt tydligare hur den svenska gratisplattformen Tictail tänker tjäna pengar. De vill skapa ett ekosystem med appar precis som Apple gjorde med sin iPhone.

Tictail introducerade detta koncept med fyra appar som till en början var gratis. Det var en app för rabattkoder, en för lösenordsskydd på butiken och en för att ha en egen domän. Klarna var även med på ett hörn med en egen app.

Nu har Tictail lanserat sin hittills dyraste app som skall hjälpa e-handlare med övergivna kundvagnar. Den kostar 90 kronor per månad men är gratis de första 30 dagarna, precis som alla Tcitail-appar.

Den nya appen som går under namnet "Recover Abandoned Carts" sparar butikens icke genomförda order, men där kunden ändå fyllt i sina uppgifter (endast e-post räcker). Dessa kunder får med appen ett mail efter att kundvagnen legat ensam i 12 timmar. Mailet påminner kunden vad de lämnat kvar.

Det ska även bjudas på statistik över hela processen. Hur många brev som skickats, hur många som klickar och hur många som genomfört köpet efter påminnelse.

Julius Gunnilstam

julius@ehandel.se