ANNONS

I maj tar Filippa K steget ut på nätet med egen E-handel

I maj tar Filippa K steget ut på nätet med egen E-handel

Svenska Filippa K grundades 1993 och deras kläder och accessoarer säljs genom mer än 700 återförsäljare världen över. Företaget har även egna fysiska butiker men på nätet har man ännu inte någon egen försäljning. Men snart är det dags och i maj går Filippa K online i Sverige.

ANNONS

Tidigare i år berättade vi om att modeföretaget Filippa K sökte en e-handelschef inför en stundande nätbutikslansering. Nu berättar företaget som designar och tillverkar kläder och accessoarer att man i maj planerar att slå upp portarna till sin första egna e-handel. Först på tur är Sverige.

– Tills nu har Filippa K:s site endast fyllt funktionen som informationskälla kring varumärket, företagets värderingar och åtaganden samt som produktkatalog för inspiration. Vi vill nu ta webbplatsen till nästa nivå genom att göra det möjligt för våra kunder att köpa Filippa K:s produkter online, säger Ingrid Söderlund, Head of Digital & Ecommerce på Filippa K.

Kör vidare med Magento

För sin nya webbutik har Filippa K valt att använda sig av Magento och e-handelsleverantören Vaimo. Filippa K: s webbplats har kört Magento sedan ett par år tillbaka och det kändes därför naturligt att fortsätta använda plattformen.

– Magento passar vår storlek på företag. Vi gillar det faktum att det är öppen källkod, kostnadseffektivt och att det ger oss möjlighet att själva kontrollera innehåll, funktionalitet, utseende och känsla på siten. Även det faktum att Magento ägs av eBay, gör oss övertygade om att vi har investerat i en plattform för framtiden, säger Ingrid Söderlund.

 

Källa: Press

Jimmy Andersson

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.