ANNONS

En annorlunda E-handelskampanj

En annorlunda E-handelskampanj
ANNONS

Webbutiken Cyberphoto, som förra året vann Prisjakts utmärkelse Bästa kundservice, har startat en kampanj vid namn Fiesta. Istället för en vanlig och tråkig kampanj som exempelvis Köp 2 betala för 1, eller Cykel på köpet, så har fotobutiken bestämt sig för att vanligt inte är något för dem. De vill stå ut, vilket inte är en dum idé på nätet. Därför har de börjat erbjuda en Åsna på köpet när du t.ex. beställer en digitalkamera eller iPad.

Som tur är skickas inte åsnan hem till dig utan det är en kampanj i samarbete med ActionAid och åsnan skickas till fattiga kvinnor i Ghana. En annorlunda synvinkel på kampanjer, och välgörenhet, som vi absolut gillar.

– I vår bransch ordnas många kampanjer och jag tror att vi har sett det mesta. I år ville vi skapa något helt annorlunda. Vi är glada för att vi har möjlighet att göra något för att hjälpa andra och vi tror att många av våra kunder också vill stödja en god sak, säger Cyberphotos försäljningschef Tobias Lehtinen.

När vi ändå diskuterar Cyberphoto såg vi att de har lagt upp en nedräkning till nästa leverans uppe i högra hörnet på sidan. Är det någon som sett en liknande räknare på andra sidor? Det känns modigt av dem att jobba så hårt mot klockan.

Källa (dagenshandel)

Julius Gunnilstam

julius@ehandel.se