ANNONS

Svenska e-modejätten - besökare får uppleva oss "IRL"

Svenska e-modejätten - besökare får uppleva oss "IRL"
Uchenna Okolo och Elin Tranberg

E-handlarens första fysiska showroom.

ANNONS

Nelly.com slår snart upp portarna till sitt första fysiska showroom, det berättar företaget i ett pressmeddelande. Visningsytan kommer att ligga i anslutning till Nellys kontor på Stureplan i Stockholm. “Butiken” som alltså inte kommer att sälja några plagg, utan endast visa upp och tillåta testning av Nellys aktuella och kommande kollektioner, ska vara öppen tisdagar och onsdagar.

Nelly Showroom

- Interiören består av tre huvudmöbler, en spegel, en rumsavdelare och ett bord. Med sina svulstiga, lekfulla former utgör de grunden för utrymmet och bidrar till att skapa igenkänning och identitet till ytan. För att skapa en levande känsla är övrig inredning av flexibel karaktär och kan enkelt förändras eller bytas ut. Klädstänger och piedestaler för display går enkelt att arrangera om för snabb förnyelse, skriver Nelly.

Stärka kommunikationen med media

Även om showroomet verkar vara öppet för alla så är tanken med det att stärka relationen med media.

- Satsningen är ett led i att stärka kommunikationen gentemot media och skall ge e-handelsjätten en mötesplats där besökarna får uppleva Nellys värld "IRL".

Nelly har rekryterat modeintresserade Uchenna Okolo till showroomassistent som tillsammans med Nellys kommunikationschef Elin Tranberg kommer att driva den dagliga verksamheten. Nelly Showroom kommer att öppna under juni månad.

Uppdatering: Nelly förtydligar att showroomet "enbart är öppet för press, stylister, influencers och inte riktas mot konsument ännu tyvärr."

Julius Gunnilstam

julius@ehandel.se