ANNONS

Bambu-underkläder ska fyrdubbla omsättningen: "Vi kan det här"

Marwin Gordon
Foto: LinkedIn

"Har inte uteslutit riskkapital".

ANNONS

Underkläders-varumärket Weard grundades 2019, och i fjol landade omsättningen på 5,4 miljoner kronor.

I år räknar de med att öka med över 170 procent och summera 15 miljoner kronor på intäktsraden, och under 2022 är målet att göra 60 miljoner kronor. Dessutom har bolaget varit lönsamt från start. Det rapporterar Breakit.

Vi har inte uteslutit riskkapital. Men vi vill bli väldigt duktiga på det vi gör och när vi startade det här så var vi tre personer där ingen egentligen hade erfarenhet från e-handel. Det jag vet är hur man bygger ett starkt grundteam och får en bra gruppkänsla, säger grundaren Marwin Gordon till sajten.

Vi har höga ambitioner och planer på att växa utomlands. Då tror jag absolut att vi vill ta in kapital. Men först och främst vill vi visa att vi kan det här från grunden.

Men innan det är dags att ta klivet utomlands, är det fokus på att ta en stark position på den svenska marknaden. Expansionsplanerna är dock inte långt borta då de beräknas dra igång redan under andra halvan av nästa år.

Weards försäljning sker idag endast via den egna e-handeln, och bolaget består av cirka fem heltidsanställda.