ANNONS

Bubblerooms nya vd på plats - tidigare än väntat

Magnus Månsson har tillträtt som vd för Bubbleroom

"Har en stark position att utgå ifrån".

ANNONS

I somras meddelade Ville Kangasmuukko-Nordström att han lämnar sin roll som vd för Bubbleroom. I slutet av augusti stod det klart att det blir e-handelsveteranen Magnus Månsson som tar över. Exakt när det skulle ske kunde parterna inte riktigt svara på, men nu är det klart.

LÄS ÄVEN: Här är e-handlarens nya VD – kniper tung profil

Modejätten meddelar att Månsson från och med i dag, den 2 oktober, tillträtt som ny vd för Bubbleroom.

Det känns fantastiskt roligt att komma igång och nu på djupet få lära känna bolaget och alla kollegor, såväl som att börja se på hur vi kan stärka och accelerera resan framåt, säger Magnus Månsson i en kommentar och fortsätter:

Med de fundamentala investeringar som nu är genomförda så ska vi åter säkra stark och lönsam tillväxt. Bubbleroom har en stark position att utgå ifrån och jag menar att den inneboende potentialen är betydande. Den potentialen ska vi nu fånga.

Ville finns tillgänglig

Månsson kommer närmast från vd-rollen hos Thevea Brands Group och han har en lång rad toppjobb inom modehandeln med sig i bagaget. Han har tidigare varit vd för Tretorn, Craft, New Wave Sport, Nelly och Gina Tricot.

Vi är väldigt entusiastiska över att Magnus Månsson kan börja tidigare än förväntat. Hans erfarenheter och insikter från såväl mode och sport som ehandel är viktiga tillskott till bolaget, men också Magnus uppskattade ledarskap och kommersiella drivkraft, kommenterar Freddy Sobin, styrelseordförande i Bubbleroom.

Tidigare vd:n Ville Kangasmuukko Nordström, som vid årsskiftet blir vd för Outnorth, kommer att finnas tillgänglig för överlämning under en övergångsperiod.

Vi är tacksamma för Ville Kangasmuukko-Nordströms fortsatta engagemang för att säkra bästa möjliga överlämning. Detta stärker vår tro på en smidig övergång och fortsatt framgång för Bubbleroom, säger Freddy Sobin.

LÄS ÄVEN: Hemliga uppdraget avslöjat – blir VD för miljardbolaget

Jimmy Andersson

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.