hej

Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Hjälp: En riktigt dum fråga om STE-etiketter

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100026
    lasselu
    Deltagare

    Sitter här och ska göra mina första utskick med Pacsoft Online och inser att jag inte har någon aning om hur arket med adressetiketter ska stoppas in i skrivaren.:o

    Vi har köpt ark med etiketter av den här typen: image

    Hur ska de in i skrivaren? Ska den lilla perforerade delen hamna i botten av adressetiketten eller är det tvärtom?

    #163361
    GregerA
    Deltagare

    Den stora skall vara i överdelen. Används som kvittensdel av vissa transportörer. Men idag har de flesta gått över till handdatorer.

    Den lilla underst. Blir något litet inlämningskvitto.

    #163363
    lasselu
    Deltagare

    Tack Greger, du är en livräddare…:)

    #163366
    Rikard
    Deltagare

    ingen av kvittodelarna används av svenska transportörer idag, så stoppa in hur du vill även om gregers sätt är korrekt.

    #164115
    Staffan
    Deltagare

    Hur själva etiketten skall placeras i skrivaren är olika från skrivare till skrivare, men resultatet skall bli precis så som Greger skriver.

    Kvittendelen (ca 6 cm), som inte skall sitta fast med lim över hela ytan används fortfarande av Posten och Schenker för vissa tjänster, men det är oftast inte de tjänster som de flesta e-handlare kommer att använda.

    #164124
    Rikard
    Deltagare

    Staffan: Vilka tjänster är det som använder kvittensdelarna?

    #164125
    Parvelito
    Deltagare

    @Rikard 64883 wrote:

    Staffan: Vilka tjänster är det som använder kvittensdelarna?

    Jag brukar få avier från Posten med sådana på när lantbrevbäraren låtsats som att jag inte var hemma och kört förbi.

    #164276
    Rikard
    Deltagare

    @Parvelito 64884 wrote:

    Jag brukar få avier från Posten med sådana på när lantbrevbäraren låtsats som att jag inte var hemma och kört förbi.

    Jo fast annars skickar/lämnar de en separat avi. Så i det fallet krävs inte dessa kvittodelar för avsändaren.

    #167058
    blazern
    Deltagare

    Hur löser man det så det går att använda båda etiketterna på samma papper? Enda möjligheten jag har verkar vara att skriva ut en, vända papperet och skriva ut nästa, vilken då blir på fel håll (den lilla klisterlappen hamnar överst istället).

    #167059
    Plastskivor
    Deltagare

    På paketterminalen finns det en stor brännugn där man kastar alla paket som ertappas men uppånervänd fraktetikett printad så att perforeringen hamnat fel. Sedan kommer din paketchaffis komma tillbaka med askan från ditt paket i en liten minigrip påse.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.