hej

Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Tacksam för feedback på vår nystartade sida

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100182
    Niklas svard
    Deltagare

    Hej

    Eftersom vi är helt nya på det här med ehandel så skulle vi uppskatta lite feedback på vår nystartade sida
    http://www.Juniordesign.se

    Ge endast feedback på fullversionen för vi har inte gjort något med mobilversionen än, det får bli nästa steg

    Tack på förhand
    Niklas Svärd

    #164673
    Prix
    Deltagare

    Får en väldigt fyrkantig känsla.

    Sen har ju Sveas logga lite av en inkassokänsla i sig (deras fel).

    Visa/Mastercard behöver inte visas att du har både på höger och vänster sida. Räcker gott och väl med en.

    #164680
    DavidWigg
    Deltagare

    Hej!

    Kul! Välkommen! :)

    Jag undrar om ni har den öppen för kunden idag? Om ni inte är klar med mobilvarianten av sidan så rekommenderar jag att ni tar bort den helt. När jag går in med min mobiltelefon så står det ”Demobutik”. Vad ska en riktig kund tro då? Ta bort eller gör klart nu.

    Sedan kan jag ge lite grundtips gällande sökmotoroptimering (seo) och hur tex Google ska förstå vad er ehandel handlar om. Ni säljer på nätet och då måste ni också anpassa er efter hur det fungerar där.

    1. Titeln på sidan.

    Här måste ni skriva vad ni säljer och vad ni är för slags butik. Nu står det bara ”Startsida – juniordesign”. Det är ganska svår att lista ut vad ni säljer då när den ev kund ser er i sökresultaten :)

    Kanske i stil med ”Leksaker och barnartiklar till bra priser – Juniordesign.se”

    Bara ett exempel, och ni ska ha nyckelorden före butiksnamnet i titeln som jag visar. Viktigaste orden ska komma först.

    2. Beskrivningen i metataggen ”description” ska ni nog jobba lite mer med.

    Idag står det så här: ”Här hittar ni allt för ert barns rum”. Denna text syns under titeln i ett sökresultat om er framsida visas. Här har ni chansen att sälja in er till kunden. Vad säljer ni och varför är det bra?. Ta vara på den, ni har ca: 160 tecken att arbeta med (inkl mellanslag).

    3. Unika beskrivningar på produkterna

    Nu har jag inte kolla igenom alla produkter men jag hittade några som hade exakt samma text. Övernattningskiten som fanns i flera varumärken.

    Risken finns att sökmotorerna väljer att inte visa upp dessa i sökresultaten pga att de kan anse att det handlar om duplicerat, kopierat innehåll.

    En annan sak som jag såg, det var att texten ”Faktura” som står under Svea Webpay i den här bilden ni har på framsidan. Den textstilen (fonten) passar inte alls in med resten av sidan. Sedan tror jag att det räcker med en sådan bild på en sida, istället för på båda som ni har idag.

    #164684
    Hensh
    Deltagare

    Hej Niklas,

    Jag har lite svårt med loggan. Priset på produktsidan får gärna vara tydligare samt köp-knappen. Att ett popup-fönster dyker upp när man förstorar en bild är inte alls praktiskt.

    Lycka till!

    #164685
    Bjorn F
    Deltagare

    Tjena Niklas!

    På inloggningssidan står det att man måste registrera sig för att få handla trots att ni inte har det som krav. Personligen undviker jag affärer som tvingar mig till registrering och skulle förmodligen lämna innan jag faktiskt hade gått till kassan och sett att det inte stämmer. Det borde ni ändra på!

    Headern skulle ni kunna se över lite också. Jag förstår att ni vill ha en lite kul font för en leksaksbutik men personligen så tycker jag att den är hemsk. Comic Sans på anabola ungefär. Loggan är också rätt gratis-3D-program-där-det-har-gått-lite-för-fort. Lägg ut några hundringar och få den professionellt gjord så kommer det lyfta hela helhetsintrycket!

    Passa på att läsa genom DavidWiggs inlägg ett antal gånger och ta till dig allt som står där, det är ett tråkigt men väldigt viktigt jobb som kommer göra en stor skillnad för din affär.

    Annars så tycker jag att det är en väldigt trevlig affär som säkert ser inbjudande och kul ut för barn och småbarnsföräldrar!

    Edit: En till grej, nu når man affären på både juniordesign.se och juniordesign.nordicshops.com. När jag hade Nordisk E-handel så var det här ett stort problem för mig då jag fick en dubbelindexering av alla sidor i affären vilket är dåligt av en mängd olika anledningar. Om du snackar med dem så kan de sätta en redirect från .nordicshops.com till den riktiga domänen.

    #164715
    Niklas svard
    Deltagare

    @DavidWigg 65512 wrote:

    Hej!

    Kul! Välkommen! :)

    Jag undrar om ni har den öppen för kunden idag? Om ni inte är klar med mobilvarianten av sidan så rekommenderar jag att ni tar bort den helt. När jag går in med min mobiltelefon så står det ”Demobutik”. Vad ska en riktig kund tro då? Ta bort eller gör klart nu.

    Nu har jag inte kolla igenom alla produkter men jag hittade några som hade exakt samma text. Övernattningskiten som fanns i flera varumärken.

    Risken finns att sökmotorerna väljer att inte visa upp dessa i sökresultaten pga att de kan anse att det handlar om duplicerat, kopierat innehåll.

    Tack så mycket för svaret.

    Sidan är har inte varit publik innan jag bad om feedback här och hade inte ens tänkt på att man kunde stänga av den funktionen men nu är det gjort.

    SEO vet jag att vi har mycket jobb med om det skall bli bra och är något vi kommer försöka lära oss och uppdatera löpande. Många bra tips i denna tråd samt på övriga forumet så vi har lite att läsa in oss på.

    #164716
    Niklas svard
    Deltagare

    @Björn F 65517 wrote:

    Tjena Niklas!

    På inloggningssidan står det att man måste registrera sig för att få handla trots att ni inte har det som krav. Personligen undviker jag affärer som tvingar mig till registrering och skulle förmodligen lämna innan jag faktiskt hade gått till kassan och sett att det inte stämmer. Det borde ni ändra på!

    Headern skulle ni kunna se över lite också. Jag förstår att ni vill ha en lite kul font för en leksaksbutik men personligen så tycker jag att den är hemsk. Comic Sans på anabola ungefär. Loggan är också rätt gratis-3D-program-där-det-har-gått-lite-för-fort. Lägg ut några hundringar och få den professionellt gjord så kommer det lyfta hela helhetsintrycket!

    Edit: En till grej, nu når man affären på både juniordesign.se och juniordesign.nordicshops.com. När jag hade Nordisk E-handel så var det här ett stort problem för mig då jag fick en dubbelindexering av alla sidor i affären vilket är dåligt av en mängd olika anledningar. Om du snackar med dem så kan de sätta en redirect från .nordicshops.com till den riktiga domänen.

    Givetvis skall man inte behöva registrera sig för att handla.
    Skall försöka leta upp var man ändrar den texten.

    Ang headern så vi skall se över den, själv hatar jag välja bland alla typsnitt men får ta hjälp av vänner och bekanta.

    Loggan är väl långt ifrån perfekt och den skall vi se över.

    Skall snacka med nordisk-ehandel om de kan fixa redirecten.

    MVH Niklas Svärd

    #164717
    Niklas svard
    Deltagare

    @Hensh 65516 wrote:

    Hej Niklas,

    Jag har lite svårt med loggan. Priset på produktsidan får gärna vara tydligare samt köp-knappen. Att ett popup-fönster dyker upp när man förstorar en bild är inte alls praktiskt.

    Lycka till!

    Hej

    Vad i loggan är det som du inte gillar?
    Är det att den är dålig gjord eller även själva idén och designen?

    Ang popupen så hade det varit bra om det fungerat annorlunda skall forska i hur man kan lösa det.

    Tack för dina åsikter/ Niklas

    #164719
    Bjorn F
    Deltagare

    @Niklas svärd 65552 wrote:

    Givetvis skall man inte behöva registrera sig för att handla.
    Skall försöka leta upp var man ändrar den texten.

    Du ändrar det i fliken språktexter, satt själv och letade i en evighet när jag hade Nordisk E-handel. 5.8 Element – Språktexter

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.