hej

Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel stötvis försäljning, mönster som inte kan vara slump?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100758
    batterioutlet
    Deltagare

    Hej
    Min nyöppnade webshop har gått överförväntan.Vi har nästan ingen marknadsföring mer än prisjämförelse tjänster som pricerunner och prisjakt.

    Vi har ingen samarbetspartner på SEO´s , utan själva tillverkat program som lägger nyckelord till meta text.

    Allt är frid och fröjd, :) Men ett mönster uppstår i försäljningen som jag inte kan förstå och undrar om någon mer upplevt eller kan förklara.

    Vi säljer produkter stötvis!
    Våra produkter är ersättningsbatterier, vissa säljer mer än andra men nästan alla säljs i grupperingar ?

    En viss modell säljer 2-3st på rad till olika kunder för att ersättas med nästa modell som säljs i 1-2 i rad.Försäljning på enskilda produkter kommer in stötvis.
    Till och med batterier som säljs sällan, kommer in 1-2 beställningar efter varann..

    Nu över ett år ser jag att mönstret är för uppenbart för att vara slumpen.

    #168789
    JohanK
    Deltagare

    Mun till mun kanske? Alltså att folk säger till bekanta.

    #168791
    Olliver
    Deltagare

    Känner samma sak här.
    En order kommer sällan ensam och sen är det ett littet uppehåll till nästa ”stöt” =P.

    #168805
    WebWatch
    Medlem

    Upplever samma sak här.
    Ibland kan jag via Analytics hitta ett foruminlägg som kan vara anledningen…

    Det är nog helt enkelt så att våra produkter nämns i något sammnhang, fikarast, forum eller liknande och så ser vi resultatet.

    #168898
    batterioutlet
    Deltagare

    Tack för svaren, det kanske är slumpen som avgör.
    Jag återkommer om jag hittar en annan förklaring

    #168919
    mephisto73
    Deltagare

    Ofta beror det på omnämnande i något forum eller Fb. Låter ju inte som om dét kan vara slumpen.

    #168921
    Peppe75
    Deltagare

    Bekanta, referenser..

    #169090
    Athilion
    Deltagare

    Jag har upplevt precis samma sak som du beskriver! Jag har kanske inte hållit på så jättelänge ännu, men har väldigt tydligt märkt mönster att under någon vecka är det en produkt som går på över hälften av alla beställningar och helt plötsligt dör det och så blir det samma sak med en helt annan specifik artikel..

    Jag annonserar mycket med AdWords och har funderat över ifall det kunde varit deras system som fungerar så ojämnt?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.