hej

Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Klarnas utbetalningstid för lång

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100795
    Jackan.com
    Deltagare

    Jag upplever att Klarnas utbetalningstid är för lång. Jag har Nu drivit e-handel i ca 1,5 år med gott resultat. Men det lidandet med fakturor som ska betalas på 30 dagar tär på likviditeten så klart.

    När jag pratade med min bank SEB, om Klarnas sena utbetalning så fick jag svar från min bankman att vissa e-handlare har bara tre dagar, det visste han säkert.
    Jag tog luren och ringde en säljare på Klarna för att diskutera fallet, men det var totalt stopp i den diskussionen.

    Är det någon som har erfarenhet med kortare utbetalningstid från Klarna?
    Kortast tid är 12 dagar från aktiveringen av fakturan vad jag vet.

    Tacksam för kommentarer.
    Anders Hedin

    #169007
    Nicklas
    Deltagare

    Svea har utbetalning dagen efter köp.

    #169017
    danielandersson
    Deltagare

    @Jackan.com 70527 wrote:

    Är det någon som har erfarenhet med kortare utbetalningstid från Klarna?

    Det går utan tvekan, men ofta betyder det högre %.

    #169039
    bslask
    Deltagare

    30 dagar??? Blir mer och mer säker på att min skepsism mot Klarna är befogad…..
    Att man kan få kortare tid mot högre % känns ju inte heller lockande med tanke på vilken nivå grundpriset ligger.

    Billmate har 1 gång/vecka, så max väntar du 6dagar på en utbetalning, men i snitt kortare än så.

    #169066
    ettett2
    Deltagare

    Prova att ha bankkonto utomlands, då tar det 45 dagar, kul!

    #169068
    flennstrom
    Deltagare

    30 dagar som nämndes var betalningstiden för leverantörsfakturor om jag inte missförstod.

    För Klarna Faktura får man order lagda vecka 1 utbetalda tisdag vecka 4.
    För Klarna Checkout får mna order lagda vecka 1 utbetalda tisdag vecka 3.

    Detta innebär att standardutbetalningstid för Klarna Faktura är i snitt 18 dagar.
    För Klarna Checkout är det 11 dagar.

    #169071
    Kocken
    Deltagare

    Handelsbanken betalar ut dagen efter och ligger bra till i pris. Samt att de inte låser fast dig i år som Klarna och Svea gör.
    De är svårt att förhandla i efterhand med någon som man skrivit avtal med för år framåt.

    #169541
    Mats T
    Deltagare

    Väcker tråden lite

    Vi har idag sagt upp Klarna efter att ha prövat i 2 säsonger. Vår webshop är i första hand en marknadsförings- och betalkanal som stödjer den fysíska butiken. Utöver detta har vi ett antal vanliga avslut i webshopen. Parallellt med Klarna har vi kört Handelsbanken finans (vilket klarna inte tillåter).

    Klarna duger bara på weben, har krånglig administration och sena utbetalningar. Där till ett antal krav som Handelbanken saknar. Alla kunder som nyttjat ångerrätten har betalt med Klarna…

    Hanelsbanken är ett starkt och tryggt varumärke som vi använder både i butiken och webshopen. Utbetalning varje tisdag och suport som alltid svarar direkt, även på helger.

    Vi går vidar med Payer och Handelsbanken.

    #169543
    Joel
    Deltagare

    @Mats T 71208 wrote:

    Väcker tråden lite

    Vi har idag sagt upp Klarna efter att ha prövat i 2 säsonger. Vår webshop är i första hand en marknadsförings- och betalkanal som stödjer den fysíska butiken. Utöver detta har vi ett antal vanliga avslut i webshopen. Parallellt med Klarna har vi kört Handelsbanken finans (vilket klarna inte tillåter).

    Klarna duger bara på weben, har krånglig administration och sena utbetalningar. Där till ett antal krav som Handelbanken saknar. Alla kunder som nyttjat ångerrätten har betalt med Klarna…

    Hanelsbanken är ett starkt och tryggt varumärke som vi använder både i butiken och webshopen. Utbetalning varje tisdag och suport som alltid svarar direkt, även på helger.

    Vi går vidar med Payer och Handelsbanken.

    Annars kanske Payers fakturalösning kan vara ett alternativ? Inte lika starkt varumärke som Handelsbanken kanske men skönt att bara ha och göra med en och samma betalväxel :)

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.