hej

Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback om min sida

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100800
    Modemedia.se
    Deltagare

    Hej
    Skulle uppskatta lite feedback om min butik. Har gjort det mesta själv och när man håller på så mycket själv så blir man lätt blind.

    Gärna lite feedback om både design, användarvänlighet och även annat som kan vara bra att veta.

    Modemedia.se
    Med vänlig hälsning Angelika

    #168999
    Martina G
    Deltagare

    En grej som jag tänkte på så där direkt var att infon om gratis frakt osv. är lite långt ner på sidan. Gratis frakt är ju nåt som uppskattas av kunderna och eftersom du erbjuder gratis frakt tycker jag du ska visa det mer. Kanske kunde du flytta Info-boxen lite högre upp, t ex där du nu har Facebook-boxen. Bara ett förslag :)

    Lycka till med allt!

    #169000
    Jesper Ribacka
    Deltagare

    Håller med att infoboxen ska vara högre upp. Ett annat tips är att ha en text på dina bilder i slidern så att man får info vad det är för produkt du visar. Typ info + pris.

    #169018
    Modemedia.se
    Deltagare

    Tack alla för feedback ska ta o göra fri frakt lite tydligare och byta plats på info rutorna.

    #169050
    Dan
    Deltagare

    Tråd rensad.

    Håll er on-topic och ja piratkopior är olagliga, men det är ett annat ämne. TS ber om grafisk eller funktionell feedback, inte affärsråd eller juridiska råd (och dessa har framkommit nu ändå, sen är det upp till TS att ta till sig detta eller ej om påståendena stämmer. Den diskussionen kommer inte längre och blir bara ren smutskastning).

    Tråd splittad hit: http://beta.ehandel.se/forum/generellt-om-e-handel/7191-ska-vi-laegga-oss-i-andra-medlemmars-affaersmoral-pa-ehandel-se.html#post70624

    #169109
    peo
    Deltagare

    Generellt en trevlig sida.

    Men särskrivningar och stavfel är för mej en signal om en oseriös webshop.
    Enstaka missar gör man alltid, men du har massor.
    Artikelnamnet ”Hermes inspirerad leopard armband” är ett exempel.
    Artikel ”Titanic stil halsband Lyxig med swrowski stenar” är ett annat exempel på det jag menar.

    Organisationsnumret du anger är inte sökbart pÅ Allabolag.
    Tar du bort 19 så blir det sökbart.
    Adressen du anger i butiken stämmer inte med den som finns på Allabolag.

    Lycka till med verksamheten!

    //Peo

    #169110
    Modemedia.se
    Deltagare

    @peo 70690 wrote:

    Generellt en trevlig sida.

    Men särskrivningar och stavfel är för mej en signal om en oseriös webshop.
    Enstaka missar gör man alltid, men du har massor.
    Artikelnamnet ”Hermes inspirerad leopard armband” är ett exempel.
    Artikel ”Titanic stil halsband Lyxig med swrowski stenar” är ett annat exempel på det jag menar.

    Organisationsnumret du anger är inte sökbart pÅ Allabolag.
    Tar du bort 19 så blir det sökbart.
    Adressen du anger i butiken stämmer inte med den som finns på Allabolag.

    Lycka till med verksamheten!

    //Peo

    Tack Peo det uppskattas
    Detta har jag tyvärr lite problem med, men jag jobbar och pluggar på nu. Men vissa särskrivningar är skriva med flit för att det söks mer med särskrivning på google än tvärtom.

    Adressen annars är rätt hos SKV men fel hos allabolag, vet ej vad detta kan bero på.
    Men tack för din feedback.

    #169112
    henrik
    Deltagare

    @Modemedia.se 70691 wrote:

    Men vissa särskrivningar är skriva med flit för att det söks mer med särskrivning på google än tvärtom.

    Detta bör du tänka om. Man skall alltid skriva content för besökarna och inte för google. Den minimala eftekten detta kan ge på placering måste vägas mot att du kanske tappar 30-50% av besöken för de tror att sidan är oseriös. Särskrivningar är aldrig bra ur ett kvalitetsperspektiv.
    Speciellt efter Hummingbird så har Google lagt extra stor vikt vid att visa relevanta resultat gentemot vad man söker på så särskrivning har nog liten eller ingen effekt tror jag (enligt min personliga erfarenhet).

    #169113
    Modemedia.se
    Deltagare

    @henrik 70693 wrote:

    Detta bör du tänka om. Man skall alltid skriva content för besökarna och inte för google. Den minimala eftekten detta kan ge på placering måste vägas mot att du kanske tappar 30-50% av besöken för de tror att sidan är oseriös. Särskrivningar är aldrig bra ur ett kvalitetsperspektiv.
    Speciellt efter Hummingbird så har Google lagt extra stor vikt vid att visa relevanta resultat gentemot vad man söker på så särskrivning har nog liten eller ingen effekt tror jag (enligt min personliga erfarenhet).

    Det har du nog rätt i, ska ta å fixa till detta så fort å möjligt.
    tack för tipsen.

    #169302
    aniek11
    Deltagare

    Själv, tycker jag att din butik sur jättetjusig ut! Den är fin, tydlig; man ser på en gång vad kan man köpa, hur kan man betala osv. Ju, jag måste erkänna att jag gillar vad du säljer, jättefina grejer! Wow, du bjuder även på frakten! Hur kan det löna sig för dig om du säljer så billigt? Hur kan det löna sig överhuvudtaget med frifakt, kan någon säga mig? Jag kämpar själv med att öpnna min egen butik men har inte råd för att bjuda på frakten:(
    Anyway, lycka till med butiken! Jag kommer absolut att beställa något inför julen:)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.