hej

Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Tips/tricks för att få leverantören att sälja små kvantiteter

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100821
    NIklasN
    Deltagare

    Godkväll på er!

    Jag vet efter att ha läst många trådar här på forumet att ett bredare sortiment ofta är ett tidigt steg för att utveckla affärerna. Många på forumet förespråkar devisen ”köp in många produkter – men få av varje” för nystartade e-handlare och jag håller absolut med!

    Detta är något som jag för tillfället ägnar mig åt, men jag stöter på problem! Många leverantörer vill/kan inte sälja i små kvantiteter och frakterna blir givetvis väldigt höga. Man kan be om prover osv. men när man sålt två ex av varan och kommer tillbaka, hur gör man då?

    Erfarenheter från er andra skulle vara uppskattat, och har ni några tips/tricks så är de väldigt välkomna!

    #169244
    Parvelito
    Deltagare

    Försök hitta leverantörer med ett stort sortiment. Det är ofta lättare att få en leverantör att sälja mindre kvantiteter av flera varor på en gång, då det ändå finns ett totalt ordervärde som gör det rimligt hantera det hela.

    #169264
    NIklasN
    Deltagare

    Tack! Ser jag tillbaka hur jag arbetat hittills så är det ungefär så det fungerat för mig, utan att jag tänkt på det. Det blir säkerligen ett viktigt kriterium i letandet efter nya leverantörer.

    #169265
    Prix
    Deltagare

    Sen kommunikation är alltid bra! En förståelse mellan leverantör och kund om att bygga upp kundens varumärke innebär ju något positivt för båda. Kvantiteter växer efterhand.

    #169278
    FredrikGust
    Deltagare

    +1 på Prix inlägg. Har bara trevliga och hjälpsamma leverantörer som det gått bra att växa med. En god ömsesidig förståelse och respekt för varandra gör att alla kan bli vinnare i längden på samarbetet. Låt leverantören få ett mervärde av dig som kund.

    #169295
    kontorsmagasinet
    Deltagare

    Som sagts tidigare, köp många artiklar från samma leverantör, så att det samlade ordervärdet blir bra.
    Sälj in dig och ditt bolags vision, hur tänker du dig att växa och hur ska du nå dit. Vad kommer leverantören tjäna när du uppnått dina mål. Det är klart att många leverantörer inte vill sälja enstycksvaror i det långa loppet, men många kan säkert göra det om de tror på ditt bolag om vad det kan uppnå.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.