hej

Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Presentkort – Hur gör ni?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100956
    JimmyB
    Deltagare

    Jag håller på och startar upp en webbutik och vill självklart erbjuda presentkort. Finns ett antal olika alternativ. Hur gör ni? Vill ha proffsig lösning som är så effektiv som möjligt administrativt. En annan fråga är hur många som använder ett digitalt presentkort.

    Vänligen
    Jimmy

    #170096
    DeniseDelinius
    Deltagare

    Hej Jimmy!
    Ska du ha en open source lösning eller en hyra en webshop från en e-handelsleverantör?
    Om du väljer en e-handelsleverantör så brukar de redan ha verktyg för presentkort inbyggt, vissa kostar det hos och andra får man det i paketet. Då är det enkelt att använda och väldigt bra att använda då det verkligen ökar försäljningen. Textalk har funktionen för presentkort färdig integrerad dock endast för det dyraste paketet. Det finns många fler verktyg som hjälper dig att sälja mer. Butiknu.se har t.ex. både presentkort och rabattkuponger i ett. Det ingår i proffspaketet men kan även köpas vid sidan av gratisversionen om så föredras. Butiknu har även andra väldigt användarvänliga reklamhjälpmedel så som Facebook Butik, inbyggd blogg, nyhetsbrev, funktion för relaterade produkter, koppling till prisjakt, pricerunner, kelkoo, sparade övergivna varukorgar och mycket mer.

    Det är klart värt att ha både presentkort och rabattkupong på en webshop då många faktiskt väljer att använda digitala presentkort och då du samtidigt kan använda funktionen som en kampanjfunktion där du erbjuder rabattkuponger under vissa perioder som verkligen resulterar i ökad försäljning.

    Lycka till! ;)

    #170135
    JimmyB
    Deltagare

    Vi bygger det i Magento och vi har rabattkoder från standardlösningen. Det kanske finns någon plugin för digitala presentkort, det måste jag kolla upp. Jag har byggt väldigt många webbutiker men aldrig gjort något stöd för presentkort.

    Främst är jag ute efter hur man gör med fysiska presentkort. Det känns som att se flesta webbutiker måste erbjuda det men jag ser ingen tydlig lösning på hur folk gör. Vart beställer folk det? Är de nöjda? Vilket format? Vilka delar av kortet är förtryckt? Väljer folk att sätta en kod på Presentkortet och utnyttjar funktionen för rabattkod eller separat lösning?

    Frågorna är många, man vill inte ha en dålig lösning.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.