hej

Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Svårt att sälja

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101779
    LoS
    Deltagare

    Vi har nu försökt driva e-handel sedan några år men har inte sålt någonting. Det spekuleras i många orsaker men några riktigt konkreta bevis har vi aldrig fått. Enligt statistiken finns ett antal besökare men de kommer inte till ett avslut. Vi använder t.ex. Google Adsense och vi har förbättrat bildkvaliteten.
    Vad är det det kommer an på?
    Hur skulle man få till en orsaksanalys utförd av ett opartisk expert?

    #174708
    Magento
    Deltagare

    Det är ganska enkelt. Jämför er site med andra siter som säljer kläder och mode.

    Jag tror ni har svaret där.

    #174710
    C.Larsson
    Deltagare

    Jag skulle vilja se större bilder på plagget,inzoomade och gärna fler varianter på bilderna. Man vill ju gärna komma så nära känslan som att klämma och känna på plagget. Men precis som magento säger,surfa in på många av era konkurrenter och titta på hur de har det

    #174715
    bslask
    Deltagare

    Det finns helt klart mycket för er att jobba med. Ett grundtips brukar ju vara att FÖRENKLA köpproceduren så långt det går, dvs komplettera ”Mer info” knappen med en ”Köp” knapp, förtydliga ”Till Kassan” länken som idag är pytteliten, jag som van ehandlare fick leta efter den(!)
    Väl i kassan så skall endast det absolut nödvändigaste finnas, så ta bort alla onödiga fält som Adress2, telnr, fax. Sen om jag väljer att betala med direktbetalning eller kort så bör inte Personnummer vara obligatoriskt eller ens finnas med som fält.

    Sen tror jag att om man ska lyckas kränga såpass dyra/exklusiva produkter som ex en filt för 2499kr så krävs det lite bättre bilder och en bra beskrivande text om hur fantastisk produkten faktiskt är.

    Viktigaste är nog ändå att ni får in trafik, så hur ni rankar på Google är viktigt, och med tanke på vad ni säljer så är det en riktig utmaning att hamna högt.

    #174767
    danielandersson
    Deltagare

    Som Magento skrev, jämför er med andra.

    Om ni jämför med någon större så borde även ni, som är partiska, se att det är enorma skillnader på er butik (och ert utbud) och andra.

    #174832
    Piratessan
    Deltagare

    Hur marknadsför ni er? Då ni säljer dyrare produkter kanske det kunde löna sig att medverka på mässor/evenemang eller öppna en pop up shop så att kunderna får möjlighet att se och känna på era produkter i verkligheten.

    För oss gör de evenemang vi besöker enorm skillnad för att nå ut med våra produkter och en stor del av kunderna vi träffar återkommer med beställningar i webbutiken.

    Sen håller jag med ovanstående inlägg, det behövs fler och tydligare produktbilder.

    #174837
    JockePocke
    Deltagare

    Kan inte svara på er fråga var ni kan få svar på en opartisk bedömning av er e-handel, men att ta till sig kommentarer här på forumet kan ju vara en bra början!

    Så här kommer mina kommentarer (förutsatt att ni har någon trafik till butiken):

    Till att börja med tycker jag att ni verkar ha en mycket stark produkt och en stark nisch vilket verkar vara kläder i ekologisk bomull. Jag blev faktiskt riktigt sugen på att köpa något, för jag har faktiskt letat efter denna typ av kläder. Får se om jag öppnar plånboken :-)

    Nu ”problemen”:

    – En besökare måste på någon bråkdel av en sekund se vad ni säljer. Det gör man inte nu. Ni bör trycka på att kläderna är tillverkade i ekologisk bomull! Nu står det bara i liten text under bildspelet…. Vilken är er USP?

    – Överväga byta varumärke? Louisa & Stefan i all ära, men varför inte ett mer lockande varumärke som anspelar på det ”organiska”? Är det också alpacka är det ju ändå häftigare!

    – Bildspelet tycker jag är snyggt och det lockar till köp. Tjejen som står vid piren ser ju sjukt bra ut i kläderna. Men sen när jag klickar i menyn ”DAM” så går det ju inte att hitta kläderna som finns i bildspelet. Där finns ju bara pullovers för gravida och kappor… men var är de spröda ljusa topparna och kjolarna? Jo någon minut senare ser jag ju att de finns längre ner under ”Ekologiska Damkläder”. Bättre menyorganisation krävs.

    – Blogg är bra, men finns det bara ett inlägg från 2008 är det nog bättre att ta bort den…

    – Det är (för mig) störande med ”bild stämpeln” på bilderna. Där står det ju bara Luisa också…

    – Copyright 2009-2012 i sidfoten får mig att känna tvekan om detta är en ”live” shop eller inte.

    – Överväg en egen domän istället för luisafashion.ehandel.net]

    – På de flesta artiklarna står det ”i lager”, jag känner viss tvekan för det. Stämmer det verkligen? Hade hellre sett att det stod X antal i lager om ni har den möjligheten.

    – Vad kostar frakten? Går det att returnera om man inte här nöjd? Skriv ut tydligt på hemsidan istf. på sidan 10 i bildspelet eller i det finstilta.

    – Flera och större bilder har ju redan kommenterats.

    – Finns ni med på Facebook, Instagram, Pinterest? Tror att detta är en utmärkt produkt att sprida kunskap om i dessa medier.

    – Kassan tycker jag är enkel och bra. Om möjligt lägg till betalning mot faktura.

    Ledsen för de många (och kanske) lite hårda kommentarerna, men jag tror faktiskt att ni har en bra produkt och möjligheten att lyckas. Jag hade hellre lagt pengar/tid/resurser på att försöka fixa till lite av ovanstående än att ta in en oberoende konsult (som kanske gett samma feedback).

    Lycka till!

    #174849
    AndersIvar
    Deltagare

    Finns många företag som kan hjälpa er med en analys och ge er många förbättringsförslag, men ni borde lägga första och största fokus på att få trafik till er webbutik och efter det gå igenom konverteringen för att se hur den kan bli bättre. Ta kontakt med något företag som jobbar med sökmotoroptimering och AdWords som kan hjälpa er komma igång.

    #174851
    entrepr
    Deltagare

    enligt när jag personligen besökte er sida så.

    1: det ni säljer är dyrt och verkar ej vara kända märken.
    2: Sidan ser inte så bra ut design messigt ser oprofessionell ut.
    3: erbjud postförskott eller Klarna.
    4: Facebook fan page?
    5: mer marknadsföring,annonser, Facebook,m.m

    detta är vad jag ser så kan ej tala för andra.

    Lycka till.

    #174880
    Karlsson
    Deltagare

    Kläder och mode är en av de branscher som rör sig absolut snabbast inom e-handel, har man inte möjlighet / kunskap eller tid att göra dagliga uppdateringar, hålla butiken fräsch och ny dag för dag, vecka för vecka med olika teman och nyheter i sitt sortiment som de större konkurrenterna gör så bör man låta bli att bedriva e-handel inom detta, för då är man mer eller mindre chanslös och det hela resulterar endast i en förlust affär med både tid och pengar.

    Kort analys :
    Jag ser fler brister i er nuvarande e-handel än saker som är bra dessvärre..
    Jag nämner några :

    1. Domänen är kass – luisafashion.ehandel.net
    2. Butikens design är mer motbjudande än inbjudande.
    3. Bloggen – senast uppdaterad 27 Nov, 2008…
    4. Copyright © 2009-2012, känns som ert företag gick i konkurs för 2 år sen.

    Redan efter dessa fyra punkterna så är det orsak nog för att inte ha några kunder.
    Om ni inte kan se detta med egna ögon så tror jag inte e-handel är er starkaste sida eller något ni skall hålla på med.

    Mitt tips och råd är att skrota hela butiken och börja om på nytt och satsa helhjärtat, men finns inte möjligheten, kunskapen eller tiden till att hålla takten som faktiskt krävs inom e-handel för kläder och mode 2014 så avråder jag er att lägga en enda krona i reklam eller en enda timmes arbete på den butiken. Kort sagt, den håller inte måttet.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 16 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.