hej

Startsida Forum E-handelsforumet Köp & Sälj Säljes: Liten webshop inom kaffe/kaffetillbehör

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102095
    NIklasN
    Deltagare

    Beanit.se, ett projekt jag startade under studierna i Italien och har drivit i lite över ett år är nu till försäljning. Började efter min examen arbeta heltid på ett familjeföretag och aktiviteten på hemsidan har därav minskat, i dagsläget sker inget större utvecklingsarbete utan jag behandlar bara de ordrar som kommer in. Det är en liten hobbyverksamhet, men med rätt ägare och lite kapital för att utöka sortimentet finns stora möjligheter att lyfta försäljningen fort.

    Hemsidan är snabb och byggd med en struktur som gör att den snabbt klättrat på t.ex. Google utan större ansträngningar. Konkurrensen vad det gäller SEO inom kaffesegmentet är relativt låg, mycket p.g.a. att konkurrenter har daterade hemsidor. Givetvis kan hemsidan vara intressant att driva som en självständig verksamhet men det är också en intressant möjlighet för en redan etablerade webshop/verksamhet. Med ett kompletterande eller liknande sortiment finns möjligheter att driva hemsidan separat, utnyttja cross-selling, använda sidan för att boosta SEO på en huvudsida eller t.ex. ta vara på den genomarbetade grafiska profil beanit.se har. Jag har själv en uppfattning om vilken strategisk inriktning som skulle kunna vara bra för att lyfta sidan, men för tillfället finns inte drivet att genomföra det. För den som är intresserad av hemsidan är jag givetvis villig att diskutera detta djupare.

    I det bifogade dokumentet finns information kring hemsidan, siffror osv.

    Skicka ett PM eller ett mail till Niklas.Nygren@beanit.se om det finns intresse!

    #176286
    Krus
    Deltagare

    Synd att du väljer att gå vidare, gillade din webshopp starkt! :)

    Men all lycka till!

    #176319
    NIklasN
    Deltagare

    Tack för ”komplimangen” :)

    Ja det känns lite tråkigt, men fortsätter på sätt och vis i e-handelsbranschen i alla fall!

    #176404
    NIklasN
    Deltagare

    Får meddela att hemsidan är såld! Tack alla som skrivit och visat intresse!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.