hej

Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Varning för Klarna

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102131
    Trocadero4
    Medlem

    En kund köper varor för 1944 kr. Kunden får det leverat och klagar inte. Kunden har även gjort en beställning efter den första, ungefär 20 dagar efter det första köpet. Ungefär 1 månad efter det första köpet (när fakturan gått ut) får vi höra från Klarna att kunden inte vill betala. Vi säger att vi vill ha betalt. En vecka efter det kontaktar vi kunden och kunden kräver då att vi ska ge ut namnet på företaget vi köper produkter ifrån annars vill hon inte betala. Vi vill såklart inte ge ut våra inköpsvägar till någon som kan vara en konkurrent eller som kan ge våra konkurrenter informationen.

    Vi säger till kunden att hon får returnera produkterna även fast returtiden har gått ut.
    Kunden vägrar (Troligen har kunden redan använt produkterna och kan inte returnera dem(Förbrukningsvaror)).
    Vi säger då att hon måste betala om hon inte vill returnera produkterna och vi säger till Klarna att de ska ta betalt.

    Klarna vägrar då ta betalt då de säger att kunden har rätt att få denna information. Vi säger att vi inte kan ge ut företagshemligheter men Klarna vägrar och säger att vi har 5 dagar på oss att blidka kunden annars måste vi stå för alla kostnader i ärendet.

    Sen avrundar de med att säga att vi måste ha en mer nyanserad ton mot Klarna för att vi har varit kunder i så många år och inte borde klaga.

    #176419
    BjornAndersson
    Deltagare

    Det låter ju faktiskt helt galet om det stämmer.. Vore intressant att höra Klarnas förklaring på detta.

    #176420
    sailorcap
    Deltagare

    Hitta på en leverantörskontakt från Kina och skapa ett gmailkonto.

    #176421
    Croona
    Deltagare

    @Trocadero4 79477 wrote:

    En kund köper varor för 1944 kr. Kunden får det leverat och klagar inte. Kunden har även gjort en beställning efter den första, ungefär 20 dagar efter det första köpet. Ungefär 1 månad efter det första köpet (när fakturan gått ut) får vi höra från Klarna att kunden inte vill betala. Vi säger att vi vill ha betalt. En vecka efter det kontaktar vi kunden och kunden kräver då att vi ska ge ut namnet på företaget vi köper produkter ifrån annars vill hon inte betala. Vi vill såklart inte ge ut våra inköpsvägar till någon som kan vara en konkurrent eller som kan ge våra konkurrenter informationen.

    Vi säger till kunden att hon får returnera produkterna även fast returtiden har gått ut.
    Kunden vägrar (Troligen har kunden redan använt produkterna och kan inte returnera dem(Förbrukningsvaror)).
    Vi säger då att hon måste betala om hon inte vill returnera produkterna och vi säger till Klarna att de ska ta betalt.

    Klarna vägrar då ta betalt då de säger att kunden har rätt att få denna information. Vi säger att vi inte kan ge ut företagshemligheter men Klarna vägrar och säger att vi har 5 dagar på oss att blidka kunden annars måste vi stå för alla kostnader i ärendet.

    Sen avrundar de med att säga att vi måste ha en mer nyanserad ton mot Klarna för att vi har varit kunder i så många år och inte borde klaga.

    Hade ju hjälpt att veta vad du säljer…

    Jag antar att du testat att prata med någon annan på Klarna?

    #176422
    pyhobby
    Deltagare

    Börja med att berätta vilken butik du representerar, då finns det säkert många fler som kan hjälpa till/ tycka till.

    Jag själv vill exempelvis inte säga varken bu eller bä innan jag vet vem jag pratar med.

    #176423
    Trocadero4
    Medlem

    Hej!

    Inlägget är mer menat som en varning för andra ehandlare som inte vill avslöja privat information om företaget.
    Jag räknar inte med att Klarna kommer göra något åt det.
    Butiken är en mindre e-handlare som har funnits i 7 år(Om man är större skulle nog Klarna lyssna mer).
    Det känns spontant som jag inte vill avslöja företagsnamnet för då kan fler kunder göra exakt samma sak om de ser denna tråd.

    #176424
    Krus
    Deltagare

    @Trocadero4 79482 wrote:

    Hej!

    Inlägget är mer menat som en varning för andra ehandlare som inte vill avslöja privat information om företaget.
    Jag räknar inte med att Klarna kommer göra något åt det.
    Butiken är en mindre e-handlare som har funnits i 7 år(Om man är större skulle nog Klarna lyssna mer).
    Det känns spontant som jag inte vill avslöja företagsnamnet för då kan fler kunder göra exakt samma sak om de ser denna tråd.

    Förstår precis vad du menar, men att utge vart man kommer ifrån är ett krav för att få finnas på forumet. Därav reaktionerna :)

    #176425
    pyhobby
    Deltagare

    Anonym är du bara ett troll med trovärdighet = noll

    #176429
    Trocadero4
    Medlem

    Tja, jag skulle snarare säga feg än troll. Alla kunder som söker på företagsnamnet kommer i så fall få upp denna tråd och då veta exakt hur de ska göra för att få varorna, ej behöva skicka tillbaka dem och sedan få fakturan makulerad.
    Klarna kommer säkert att bekräfta ärendet med någon standardtext: ”Vi vill att alla våra gemensamma kunder ska vara nöjda”, ”Det är mellan er och kunden och vi kan inget göra”, ”Vi arbetar hårt för att våra tjänster ska vara så bra som möjligt”.

    Jag rekomenderar att alla som inte skrivit på kontraktet med klarna eller ska skriva på ett nytt och inte vill avslöja sina företagshemligheter att försöka få det inskrivet i avtalet annars kommer de inte kunna hjälpa till senare när man väl är fast i deras ”generösa” två års bindningstid.

    #176430
    Dan
    Deltagare

    Anonyma påhopp på företag utan trovärdiga källor eller material är inte konstruktiva. Vilken nytta skapas av denna tråd?

    1. Ingen vet faktan, bara vad du säger.
    2. Klarna kan inte bemöta ärendet för de vet inte vem du är.
    3. Alla som läser det står som frågetecken.

    Hela upplägget känns osannolikt och inte trovärdigt. Men om du kan visa på e-postkonversationer som styrker detta ändrar det bilden och då kan även Klarna bemöta.

    Om aktuell information är allt du kommer delge, kommer jag radera tråden inom 48 timmar eftersom det är hörsägen och ej konstruktivt.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.