hej

Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Dropship hjälp!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102185
    Isosalo
    Deltagare

    Hej, jag är på väldigt god väg med min e handel och ja har valt dropshipping,
    Jag har leverantör klar men en sista bit i min självkänsla fattas. On min kund lägger en order hos mig och betalar, så jag hans pengar och skickar till min leverantör i Kina som i sin tur skickar varan direkt till min kund, så fantiserar vi att varan fastnar i tullen, då vill ja ju inte att den avgiften kommer till kund utan den ska komma till mig? Och jag vill ju tulla och momsa i förhand för tänkt baka de i priset på varan ändå. Men hur för jag ? Hur gör ni ? Förklara gärna ! Och ska jag ta leveranserna med DHL för att slippa lång frakt? Med vänlig hälsning,

    #176637
    Runns.se
    Deltagare

    Du kontaktar tullen och löser allt när paketet skickas.

    Ett tips är att ta hem varan i lager och undvik problemet :-)

    #176640
    Isosalo
    Deltagare

    Hur gör jag då menar du? Ringer jag och säger att nu är de ett paket påväg från leverantör till kund och jag skulle vilja betala tullen för det ? Eller vadå :)

    #176644
    Isosalo
    Deltagare

    Ingen som har något att hjälpa mig med ��

    #177091
    salminen83
    Deltagare

    Jag har hört att man ej ska syssla med dropshipping utanför EU just pga av denna anledning. Om du kan hitta en leverantör inom EU så kör på det istället! Känns mycket tryggare än lita på ett företag i Kina. Finns det någon portal med dropshipping leverantörer samlat?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.