hej

Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Dropshipping leverantör i Sverige eller EU?!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102303
    salminen83
    Deltagare

    Hej

    Jag funderar på att öppna en nätbutik och tycker detta med dropshipping verkar bra! Har haft nätbutik förut och förlorade massa pengar på inköp/lager jag ej blev av med. Så nu vill jag hellre lägga dessa pengar på marknadsföring och få trafik i början.
    Min fråga är, finns det någon portal eller företag som samlar olika leverantörer som håller på med dropshipping? Jag vill kunna ha tillgång till massa olika produkter i olika områden och inte vara beroende av en leverantör om det skulle gå åt helvete. Det finns ett företag och sida i USA Wholesale Suppliers Directory – eBay Product Sourcing | SaleHoo som verkar väldigt bra. Men finns det något liknanden i EU eller i Sverige?

    Detta verkar vara relativt ovanligt i Sverige! Men i ex USA, UK, och Spanien, Tyskland, Italien mm så används det flitigt. Har ni några erfarenheter från detta och hur man hittar leverantörer inom EU och gärna Sverige så hör av er!

    Tacksam för svar.

    Mvh
    Jonas

    #176116
    Dancar
    Deltagare

    Väldigt mycket snack om dropshipping just nu på forumet. Och visst kan det vara ett lyckat koncept som har många fördelar men också en del nackdelar, precis som allt annat.

    Nästan varenda tråd i ämnet innehåller frågor kring var man hittar leverantörer som erbjuder denna tjänst. Mitt generella tips är att ta på sig entreprenörsglasögonen och börja jobba. Leta upp intressanta leverantörer, ha ditt business case redo och ring upp dem. Om de erbjuder droppshipping är det ofta inget de skyltar med, om de inte erbjuder det I dagsläget så kanske man kan hitta en bra lösning för att starta upp det.

    #176117
    argit
    Deltagare

    Alla skyltar inte med sina leverantörer av konkurrensskäl, så det är bara hitta en bransch och börja leta. Alibaba kan hjälpa mycket om du har lust att titta till det.

    #176118
    entrepr
    Deltagare

    Det är det som är en av vägen till att man ska lyckas. Det inget elhandlare skryter om och vill ge ut. Google är din vän och all info som du behöver finns där . Det gäller bara och slå in rätt ord så hittar du.
    Lycka till

    #176120
    salminen83
    Deltagare

    Tack för svar! Antar att det är mycket snack om just dropshipping för att det är på väg att växa här i Sverige och norden också. Har bott i Spanien tidigare och där är det väldigt vanligt koncept! Jag tycker det verkar vara ett bra sätt att jobba med om man har en seriös leverantör och gärna inom EU. Jag får väll ta på mig entreprenörshandskarna och gå ut och leta efter leverantörer :)

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.