hej

Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Vilken plattform ska jag välja?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102516
    LillyDesign
    Deltagare

    Hej!

    Är helt ny inom webbhandel och är något förvirrad över alla val som finns. Jag har just startat mitt företag och tittar nu på bra och billiga lösningar. Min webbshop kommer inte att vara så stor då jag pluggar och jobbar vid sidan av men tänker ändå lägga så mycket tid som möjligt på detta.

    Har grundkunskaper i front-end-utveckling med CSS, HTML och PHP (men lär mig snabbt mer) och är i övrigt utbildad interaktionsdesigner. Jag vill alltså ha möjlighet att själv anpassa butiken lite, men inte lägga dygn av arbete – alltså ingen hel open-source-lösning. Månadsavgift passar mig fint, men den måste vara rimlig då företaget är nystartat. Dibs och PayPal ser jag som självklara betalningsalternativ.

    Vore väldigt snällt om någon kunde tipsa mig om ett bra alternativ! :) Tack på förhand!

    #177650
    Dan
    Deltagare

    Nästan alla plattformar som finns uppfyller dessa krav. Så antingen ta vilken som helst eller titta mer på vilka andra krav du kan ha.

    Finns många bra trådar om detta i forumet som du kan läsa för att få mer infallsvinklar också.

    #177698
    Miialainen
    Deltagare

    Vi jobbar mot Shopify. Det är en helhetslösning och som med snygga teman gör att du kommer igång snabbt. Men du kan också skapa egna teman eller göra om befintliga i koden. Eftersom det är en helhetslösning så ligger den på deras servrar, vilket har fördelar dels med säkerheten men också i prestanda. Hör gärna av dig (miia@restfuldesign.com) eftersom det är enklare att svara på just dina frågor då.

    #177798
    staffanj
    Deltagare

    Testa WooCommerce, en bra shop att börja med.

    #177850
    Evino
    Deltagare

    Woocommerce med WordPress är väldigt smidigt att arbeta i.

    #178453
    timint
    Medlem

    Nästan alla system innehåller samma grundfunktioner medan själva bearbetningen av data kan skilja dom åt. En del gör det snabbt och enkelt, andra gör det avancerat och kräver lite mer resurser. Frågan hur du som handlare kan vara med och påverka systemets funktioner kan vara en avgörande faktor.

    Testa admin panelen, den kommer vara ditt dagliga verktyg. Plattformen ska kännas inbjudande för dig.

    Det första valet att stå inför kan ju vara om du ska hosta plattformen själv, eller köpa en färdig tjänst. Däremellan dina behov på att kunna förändra den.

    Ta en titt på LiteCart som är en väldigt lättanvänd plattform om du själv vill modifiera funktioner. WooCommerce har annars mkt att erbjuda, men är svårare att själv modifiera. PrestaShop, Magento och OpenCart finns också men är lite krångligare att djupdyka i.

    #179062
    Carolinehjerpe
    Deltagare

    Hej!

    Har du testat Tictail? Jag har själv en Tictail som jag startade i april 2014 och som har varit otroligt bra plattform av använda sig av. Jag startade en webbutik genom den plattformen då jag inte hade något kapital alls, startade bara som en hobby, och ville ha något gratis. Men det har – till stor del tack vare Tictail – hjälpt mig att växa till ett företag som växer och växer. Kan verkligen rekommendera det varmt! Speciellt om du är nystartad och vill testa något om inte kostar förrän du faktiskt vill förbättra din webbutik i din egen takt och med det du tycker är nödvändigt för dig! Kika på det!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.