hej

Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Hur många ordrar per dag anses vara "bra" ?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102981
    Ayman90
    Deltagare

    Tjaba!

    Tänkte höra med er E-handlare om ungefär hur många ordrar per dag anses vara bra för ett nystartat företag (3 månader gamla)?

    Kan tillägga att vi lägger ungefär 600-700kr på reklam dagligen och har ett varulager på ca 1miljon.

    Hur gick det för er i början?

    Tusen tack!

    #180190
    Dan
    Deltagare

    Det går nog inte svara på med något svar som är relevant. Vad har ni i antal order idag, vad tycker ni vore bra. Ska ni gå breakeven tänkte ni eller vad är ert mål?

    Jag hade 80-100 orders min första månad 2008 typ men vet inte om det säger något.

    #180191
    Ayman90
    Deltagare

    Vår första månad var ganska mörk, vi hade ungefär 2-4 ordrar per dag. Nu 2 månader senare har vi ungefär 20-40 ordrar/dag.

    #180192
    Dan
    Deltagare

    Det låter rätt snabbt jobbat! Men svårt veta om bra, gissar ni har en budget. Hur ligger ni mot den?

    #180197
    anton
    Deltagare

    @Ayman90 85258 wrote:

    Vår första månad var ganska mörk, vi hade ungefär 2-4 ordrar per dag. Nu 2 månader senare har vi ungefär 20-40 ordrar/dag.

    Det låter ju jättebra. Nu är ju 1M i varulager rätt mycket för en så nystartad butik så det behövs nog den ruljansen (beroende på snittorder m.m.) för att ha den risken fastlåst, men helt klart bra rull. Kör hårt!

    #180198
    Dancar
    Deltagare

    Beror ju också på vad det är som säljs, om det gällar bilar så är ju ett par order per dag bra, men är det mobilskal så är det mindre bra. Bortsett från det så tycker jag 20-40 order per dag efter 2 månader låter riktigt bra, den tiden brukar det ju ta innan man ens har en någorlunda stabil plats i sökmotorerna.

    #180202
    Ayman90
    Deltagare

    Tusen tack för alla svaren!

    Kan också tillägga att vår snittorder ligger på ungefär 250-350kr.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.