hej

Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Norskt inlösenavtal

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103178
    AndreasG
    Deltagare

    Något som sitter på ett sådant? Jag är intresserad av att eventuellt införskaffa ett då jag antar att de är bättre på att acceptera just norska kort (inte lika många ”Do no honor”).

    Får dock höra att i Norge är det alltid procentuell kommission. Även på debit-kort. Stämmer detta?

    #180171
    Dan
    Deltagare

    Det stämmer väl delvis. Har för mig det inhemska norska lösningen är Netaxept och då är det samma struktur som svensk inlösare i Sverige.

    Kör du exvis Teller som inlösare har jag för mig man ligger procentuellt alltid, men det var ett tag sedan jag skaffade detta, så vågar inte svära på det. Vi körde Teller i Norge dock.

    #180172
    AndreasG
    Deltagare

    Tanken är att köra det via filial. Så borde räknas som en inhemsk lösning.

    #180173
    Dan
    Deltagare

    Jo det gjorde vi med, men det fanns vissa nackdelar som gjorde vi ej valde Netaxept, men nu minns jag inte varför. Kan vara det var ett komplement till Teller, men minns ej tyvärr.

    #180177
    Nicklas
    Deltagare

    Jag har börjat kolla på Norge med så det är intressant att följa hur ni löst detta.

    #180947
    AndreasG
    Deltagare

    Beslutade att köra vidare med svenskt inlösenavtal även för Norge till att börja med. Mest för att visa lite volym.

    Anledningen är att norrmännen, i alla fall Teller, tillämpar en procentuell avgift som är högre om du går vägen via fillial.

    Har dock hittat en workaround som kanske kan fungera för någon som även jag sneglar på ifall det blir volym

    Svensk handel har förhandlat ramavtal. Detta är förhandlat med Teller (som nu även är gamla Nordea Kort). Avtalet gäller även kort utgivna i Norge. Tolkar länken nedan som att du då kan klara dig undan på ca 0,6% av köpebeloppet (kortavgift + card not present) för betalkort och dryga procenten för kreditkort.

    http://www.svenskhandel.se/verksam-i-handeln/formaner/betallosningar/teller/

    De har även ramavtal med Företgarna som är ca 0,3 procentenheter dyrare. Vet dock inte om det omfattar Norska kort.

    #180968
    Nicklas
    Deltagare

    @AndreasG 86219 wrote:

    Beslutade att köra vidare med svenskt inlösenavtal även för Norge till att börja med. Mest för att visa lite volym.

    Ungefär som vi löste det med Danmark då.
    (Svenskt inlösenavtal i valutan DKK, med utbetalning till valutakonto.)

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.