hej

Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Skicka – Utrikes samt Inrikes (Enskild firma)

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103875
    myxmu
    Deltagare

    Hej.

    Jag har krånglat en hel del nu med vad jag ska använda mig utav för tjänst när jag skall skicka iväg paket till privatpersoner utanför Sverige.

    I nuläget har jag registrerat mig som avtalskund hos Schenker men tänkte höra med er om råd angående vad som är bäst för just mig.

    Jag kommer inte skicka så mycket paket och det jag skickar är T-Shirts samt Jackor och andra kläder som ej väger mycket.

    Är verkligen tacksam över alla tips, just nu känns det väldigt hopplöst. :(

    #182803
    Stefan72
    Deltagare

    att skicka utomlands från sverige är dyrt, det kan rimligen inte komma som en överraskning och att skaffa lite avtal här och var ger sällan nåt om du inte har 2000 kolli i veckan typ. Jag använder mig av GOT Solutions och där får man ett fedex konto och kan skicka utomlands för relativt rimliga pengar utan krav på omsättning men det handlar ju ändå inte om nå tior per paket så frågan är ju vilken nivå du söker? Det kan ju vara så att det kanske inte är världens bästa affärside att skicka tshirts utomlands tex? Inget kul om fraktkostnaden är lika med varukostnaden direkt……

    #182804
    Yogabeer
    Medlem

    Skicka som brev med frimärken till en början, sen kan varubrev vara ett alternativ om du får upp en omsättning.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.