hej

Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar e-handelsplattform till en ny enskild firma med låg omsättning

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104025
    selin
    Deltagare

    Hej allesammans!

    Jag har äntligen tagit tag i mina drömmar jag haft länge och registrerat företag.
    Det verkar vara en jäkla djungel hela e-handelssystemet, och nu behöver jag er hjälp.

    Mitt företag kommer vara extremt litet till en början, kanske kommer att sälja 10-20 produkter i månaden á 199kr inkl moms. Som ni förstår så är varenda krona viktig, och nu har jag börjat kolla på webshopplattformar och bokföringsprogram, och även företagskonto.

    Jag fastnade för Visma webshop, med den enda anledningen att de integrerade så snyggt och enkelt med deras bokföringsprogram. Då jag har ADHD, så kan det bli lite jobbigt med en massa manuellt arbete så jag vill att det ska flyta på så bra som möjligt. Gärna så integrerat det går. Nackdelen med visma är att deras webshop inte är snygg alls.

    Dock har jag även fastnat för speedledger, verkar sjukt simpelt. Nackdelen där är att de inte har någon API så integrering med webshoppar blir extremt svårt.

    Överdriver jag, eller är det krångligt med all bokföring hit och dit? Vilken lösning är simplast?

    #183322
    NiclasA
    Deltagare

    Överdriva eller ej. Allt är ju krångligt och kanske lite jobbigt om man inte riktigt vet hur man gör eller om det är stora volymer. Den största nackdelen som jag ser det är väl att om man gör det manuellt så är riskerna för human errors överhängande :)

    Om jag vore du skulle jag ta en titt på Woocommerce med Fortnox pluginet från Redlight Media. Det hanterar bokföringen åt dig om jag minns rätt. Woocommerce är kanske inget för de största e-handlarna men för många lämpar det sig ypperligt om man är beredd att lägga ned lite jobb!

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.