hej

Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Vad ska jag ställa in på min Facebook -annonsleveransoptimering?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #191154
    simbokarl
    Deltagare

    Jag testar en ny produkt och alla YouTube -videor jag tittade säger att jag ska optimera för konverteringar. När jag väljer konverteringar säger Facebook att jag med största sannolikhet kommer att få 0 omvandlingar och att jag borde optimera för länkklick istället. Det står att när du får 25 beställningar i veckan är det då optimering för köp fungerar. Vad ska jag göra?

    #205561

    Det är sant att Facebook rekommenderar att man optimerar för klick om du inte har tillräckligt med konverteringsdata. De baserar detta på att de behöver en viss mängd data för att optimera effektivt för konverteringar.

    Men det betyder inte att du inte kan optimera för konverteringar från början! Här är några saker att tänka på:

    1. Hur många konverteringar har du haft hittills?

    Om du har haft några konverteringar, även om det bara är ett fåtal, kan det vara värt att prova att optimera för konverteringar. Facebook har verktyg som kan hjälpa dig att få ut det mesta av din data, även om den är begränsad.

    2. Hur ser din målgrupp ut?

    Om din målgrupp är väldefinierad och du vet att de är benägna att konvertera kan det också vara värt att prova att optimera för konverteringar.

    3. Hur ser din annons ut?

    Din annons är avgörande för att få konverteringar. Se till att den är tydlig, övertygande och uppmanar till handling.

    4. Vilket bud är du villig att betala?

    Om du är villig att betala ett högre bud kan du få din annons visad för en mer relevant publik, vilket kan leda till fler konverteringar.

    5. Hur tålig är du?

    Det kan ta lite tid att se resultat när du optimerar för konverteringar. Var beredd att vara tålmodig och göra justeringar efter behov.

    Vad du ska ställa in på din Facebook-annonsleveransoptimering:

    Om du har haft 25 eller fler beställningar under den senaste veckan: Ställ in optimering för köp.
    Om du har haft mellan 10 och 25 beställningar under den senaste veckan: Du kan antingen ställa in optimering HealthCare gov för köp eller länkklick. Testa båda och se vilken som ger dig bäst resultat.
    Om du har haft färre än 10 beställningar under den senaste veckan: Ställ in optimering för länkklick.
    Det är viktigt att komma ihåg att detta bara är allmänna riktlinjer. Det bästa sättet att ta reda på vad som fungerar bäst för dig är att testa och experimentera.

    Här är några ytterligare tips:

    Använd Facebook Pixel: Facebook Pixel är ett verktyg som låter dig spåra konverteringar från din webbplats. Detta ger Facebook mer data att optimera dina annonser med.
    Skapa målgrupper: Ju mer specifik din målgrupp är, desto mer relevanta blir dina annonser och desto mer sannolikt är det att du får konverteringar.
    Använd A/B-testning: A/B-testning låter dig jämföra två olika versioner av en annons för att se vilken som fungerar bäst. Detta är ett bra sätt att optimera dina annonser för konverteringar.

     

     

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.