hej

Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Tider på adwords annonser

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #93999
    RollUp-Kungen
    Deltagare

    Vad anser ni om tidsstyrning på google adwords annonser? jag kan inte bestämma mig om det är bra att våra annosner visas te.x 06.00 – 19.00 lite mer än kontorstid.
    Tjänar man på att ha 24/7 och betala för ev klick mitt i natten, har svårt att se om de sedan leder till köp då man hos oss ofta surfar runt och sedan långt senare handlar varvid det är svårtmätt med omvandlingsfrekvens.
    Vad anser ni? 24/7 eller inte?

    #106726
    Parvelito
    Deltagare

    Definitivt 24/7. Det finns många småföretagare som inte har tid att göra saker annat än klockan 21 på söndagskvällar… :-)

    #106727
    Rikard
    Deltagare

    Vi har många företagare som lägger order mitt i natten och på helger. Många hittar oss via adwords. Förstår inte vad du tvekar på. Folk surfar väl inte runt och kikar på rollupper för skoj skull om de inte funderar på att köpa en?

    #106734
    fenrik
    Deltagare

    Jag gör som du gör, kontorstid, fast ännu snävare egentligen. 8-17. Detta efter att jag testat av kvaliteten på klicken. Visst klickas det på natten, och kommer även beställningar.

    Men efter test etc, så var kunderna på dagen helt klart dem kunderna som jag vill ha, o bygga relation med.

    Så det går inte att säga antingen eller, alla företag och framförallt typ av inköp som görs kräver ju sin man/kvinna.

    Köpa en tonerpatron kl 24 kan jag nog klara av, men att helt plötsligt komma på att jag behöver en rollup till mässan i övermorgon, beställer den skitfort och laddar iväg original…för att sedan komma på 14.00 nästa dag att originalen borde ha telenummer med mera…. ja jag vette tusan hur kvaliteten blir. men som sagt, beror på säljande företaget och inköpande kundens typ av vara/tjänst.

    Allting är inte one click shop anytime.

    Alex, prova dig fram. Lycka till.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.