hej

Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Beställningar i början

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94761
    Golle
    Deltagare

    Hej!

    Jag undrar lite om hur det gick för Er i början av försäljning, pratar nog om första 6 månaderna.

    Ramlade in beställningar direkt? Många? När brukar de trilla in?

    Ska nämligen starta min sida snart men vet inte vad jag sa förvänta mig. Lite nyfiken hur det gick för Er.

    #112842
    sailorcap
    Deltagare

    Jo då! Allt ramlar det in beställningar!

    Har vart i gång i lite drygt 2 månader. Första månaden var det ca. 45 beställningar. I Juli har jag något liknande men med högre snittordervärde. Största delen ramlar in på kvällstid – ofta söndag/måndag.

    #112844

    I min allra högst personliga värld så vill jag tipsa om något jag tyckte var en grym idé av Dan (stalkar jag honom? har postat typ 20 poster och häflten är om honom haha): att lansera med pang, boom & krasch vilket innebär att man gör något bra av det. Det är sjukt svårt att få tag i 1000 besökare om dagen, men besökarna ökar av naturliga skäl exponentiellt dvs. via länkar och via word-of-mouth och därför är en lansering extra viktig då man med hjälp av massa olika medier kan få en kortvarig, men verkligen exploderande skara besökare som i sin tur genererar besökare under en längre period.

    Han har skrivit lite om detta någonstans, kanske i sin blogg, kanske vet han själv , alltså hur han gjorde. Jag kan tänka mig att man egentligen kan göra hursomhelst bara det är något särskilt. Det finns massa pressrelease-ställen som man kan använda sej av och lägger man ett par timmar på att brainstorma något som man kan tänka sig bli en talkabout (helst inom bloggosfären) så är man ju hemma och får därmed en bra start istället för att traggla i år&dar med att fundera på om man kunde öka konverteringen på sina 2 dagliga besökare genom att byta färg på listmenyn där du väljer om du vill att din order ska skickas med miljövänligt kuvert eller inte…

    #112845
    Andreas
    Deltagare

    @sailorcap 8416 wrote:

    Jo då! Allt ramlar det in beställningar!

    Har vart i gång i lite drygt 2 månader. Första månaden var det ca. 45 beställningar. I Juli har jag något liknande men med högre snittordervärde. Största delen ramlar in på kvällstid – ofta söndag/måndag.

    Offtopic, kollade er webbutik. Levererar ni till Finland också?

    #112846
    sailorcap
    Deltagare

    @Andreas 8419 wrote:

    Offtopic, kollade er webbutik. Levererar ni till Finland också?

    I dagsläget levererar vi generellt sett inte utanför Sverige men vi arbetar på det…

    #112850
    Golle
    Deltagare

    sailorcap: Grattis, inte dåligt alls med 45 beställningar första månaden. Reklam eller hur gick det till?

    #112851
    Golle
    Deltagare

    @debaser 8418 wrote:

    I min allra högst personliga värld så vill jag tipsa om något jag tyckte var en grym idé av Dan (stalkar jag honom? har postat typ 20 poster och häflten är om honom haha): att lansera med pang, boom & krasch vilket innebär att man gör något bra av det. Det är sjukt svårt att få tag i 1000 besökare om dagen, men besökarna ökar av naturliga skäl exponentiellt dvs. via länkar och via word-of-mouth och därför är en lansering extra viktig då man med hjälp av massa olika medier kan få en kortvarig, men verkligen exploderande skara besökare som i sin tur genererar besökare under en längre period.

    Han har skrivit lite om detta någonstans, kanske i sin blogg, kanske vet han själv , alltså hur han gjorde. Jag kan tänka mig att man egentligen kan göra hursomhelst bara det är något särskilt. Det finns massa pressrelease-ställen som man kan använda sej av och lägger man ett par timmar på att brainstorma något som man kan tänka sig bli en talkabout (helst inom bloggosfären) så är man ju hemma och får därmed en bra start istället för att traggla i år&dar med att fundera på om man kunde öka konverteringen på sina 2 dagliga besökare genom att byta färg på listmenyn där du väljer om du vill att din order ska skickas med miljövänligt kuvert eller inte…

    Bra läsning, tack så mycket! skall leta upp det!

    #112944
    osueco
    Deltagare

    Jag har en mycket liten web-shop där vi sänjer termostater för 2 fas el-element. Mycket nischat, första veckan vi satte igång så fick vi in 3 beställningar. Alla kunderna har varit nöjda men efter det har det inte varit mycket beställningar.

    #112948
    sailorcap
    Deltagare

    3 order första veckan är ju inte allt för illa. Det är ju en start! Hade ju vart värre om du inte skulle sålt några alls. Det verkar vara rätt vanligt för nya e-butiker att man bara ha några order per vecka i starten.

    #112952
    Skatan
    Deltagare

    För att få ut lite mer av denna tråd kanske du borde skriva hur ni marknadsfört er idag, så kanske vi kan tipsa på fler sätt.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.