hej

Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Vem/Vilka har den bästa B2B lösningen/tjänsten/erna?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95232
    johanlm
    Deltagare

    Hejsan, jag undrar det sin överskriften säger;
    Vem/Vilka har den bästa B2B lösningen/tjänsten/erna?

    Vi är en grossistföretag och säljer enbart till andra företag, detta krånglar till lite i efterforskningarna när man skall hitta en bra webhandels lösning då alla är fokuserade på försäljning ut till privatperson.

    Saker som vi vill ha (alt. kräver) är b.la;

    • Låsa registrering så bara vi kan lägga upp nya kunder.
    • Specifika rättigheter så vi kan dölja/visa uppgifter/sidor beroende på kund alt. icke kund. Detta så att även privatpersoner kan se vad vi erbjuder.
    • Specifika priser baserat på kund/er
    • Stafflade priser (och möjligheten att staffla ihop +2 olika produkter? Denna ställer säkerligen till det lite …)
    • Koppla ihop med Visma/SPCS
    • Koppla ihop med Posten’s Pacsoft system

    Är intresserade av både platformssystem och Svenska ehandlesföretag som erbjuder en del/alla tjänster och samtidigt inte tar ut en halvförmögenhet för det.

    #116585
    Tigern
    Deltagare

    Beroende på vad du har för referensram för ”ta ut en halv förmögenhet” så rekommenderar jag dig att kolla upp SiteDirect – Vi kan e-handel, webb/cms och webbdesign – webbpublicering, e-handel, webbdesign, webbyrå & webbshop som jag är säker klarar allt du listar och kanske lite till…

    #116590
    johanlm
    Deltagare

    @Tigern 12624 wrote:

    Beroende på vad du har för referensram för ”ta ut en halv förmögenhet” så rekommenderar jag dig att kolla upp SiteDirect – Vi kan e-handel, webb/cms och webbdesign – webbpublicering, e-handel, webbdesign, webbyrå & webbshop som jag är säker klarar allt du listar och kanske lite till…

    Exempelvis när vissa tar ut +30 000 för att man skall få en modul/funktion som egentligen redan är gjord eller som de ”lånar” från osCommerce Community Add-Ons om de nu baserar det på det systemet.
    E-handelsföretag som egentligen inte erbjuder något av ovanstående, men erbjuder att ”utveckla” varje bit är inte heller direkt intressant då jag kommer sannolikt kommer få betala dyra pengar för något som en annan leverantör troligen redan har utvecklat.

    Tackar för tipset.

    #116591
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    @johanlm 12623 wrote:

    Hejsan, jag undrar det sin överskriften säger;
    Vem/Vilka har den bästa B2B lösningen/tjänsten/erna?

    Vi är en grossistföretag och säljer enbart till andra företag, detta krånglar till lite i efterforskningarna när man skall hitta en bra webhandels lösning då alla är fokuserade på försäljning ut till privatperson.

    Saker som vi vill ha (alt. kräver) är b.la;

    • Låsa registrering så bara vi kan lägga upp nya kunder.
    • Specifika rättigheter så vi kan dölja/visa uppgifter/sidor beroende på kund alt. icke kund. Detta så att även privatpersoner kan se vad vi erbjuder.
    • Specifika priser baserat på kund/er
    • Stafflade priser (och möjligheten att staffla ihop +2 olika produkter? Denna ställer säkerligen till det lite …)
    • Koppla ihop med Visma/SPCS
    • Koppla ihop med Posten’s Pacsoft system

    Är intresserade av både platformssystem och Svenska ehandlesföretag som erbjuder en del/alla tjänster och samtidigt inte tar ut en halvförmögenhet för det.

    Vi klarar i dag av det mesta på listan. Stafflade priser har vi inte i dagsläget men det är en funktion som kommer som ligger i vår releaseplan. Eftersom vi redan har strukturprodukter som kan bestå av strukturprodukter kommer det inte att vara ngt problem att staffla ihop.

    Visma Spcs koppling jobbas på just nu och kommer att erbjudas i samarbete med tredje part. Förhoppningsvis klart kvartal 1 2011

    så vi är kanske halvintressanta, det beror på hur bråttom du har.

    #116610
    nmn
    Deltagare

    Nordisk e-handel har vad jag vet alla de funktioner du räknade upp. Däremot så anser jag att din lista på funktioner är långtifrån tillräcklig för att få ett bra B2B system.

    Du måste också göra en noggrann undersökning av hur varje funktion fungerar hos resp. leverantör, det är väldigt enkelt att säga ”det har vi” men mycket svårare att ha välfungerande funktioner som går att administrera enkelt och som inte krockar med annat. Var också försiktig med leverantörer som ”har det på gång”, många av de sakerna du listade är tunga att implementera och man lyckas oftast inte med en bra lösning på första försöket.

    Troligen blir största begränsningen i din hantering Visma Admin som saknar väldigt mycket av det man behöver för att kunna jobba effektivt.

    #116618
    tonys
    Medlem

    @nmn 12652 wrote:

    Var också försiktig med leverantörer som ”har det på gång”, många av de sakerna du listade är tunga att implementera och man lyckas oftast inte med en bra lösning på första försöket.

    Troligen blir största begränsningen i din hantering Visma Admin som saknar väldigt mycket av det man behöver för att kunna jobba effektivt.

    Instämmer 100%. Jättebra svar.

    #116661
    johanlm
    Deltagare

    @nmn 12652 wrote:

    Nordisk e-handel har vad jag vet alla de funktioner du räknade upp. Däremot så anser jag att din lista på funktioner är långtifrån tillräcklig för att få ett bra B2B system.

    Du måste också göra en noggrann undersökning av hur varje funktion fungerar hos resp. leverantör, det är väldigt enkelt att säga ”det har vi” men mycket svårare att ha välfungerande funktioner som går att administrera enkelt och som inte krockar med annat. Var också försiktig med leverantörer som ”har det på gång”, många av de sakerna du listade är tunga att implementera och man lyckas oftast inte med en bra lösning på första försöket.

    Troligen blir största begränsningen i din hantering Visma Admin som saknar väldigt mycket av det man behöver för att kunna jobba effektivt.

    Väl medveten om detta, därav posten. ;)

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.