hej

Startsida Forum E-handelsforumet Logistik DHL: Multishipping eller Unifaun Online

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95304
    bloggus
    Deltagare

    I startgroparna och tänkte köra endast DHL. Som jag har förstått så kan man då köra multishipping eller unifaun (standard, dvs. 1 kr per utskrift), men förstår inte riktigt fördelarna eller nackdelarna …

    Tänkte använda Zebra-skrivare till utskrifter.

    Finns det någon fördel att använda Unifaun Online Standard och betala för det istället för multishipping direkt hos DHL? Nackdelar med någon av systemen?

    #117229
    puttedge
    Deltagare

    Ja undrar lite som dig.. Då jag planerar att använda DHL framöver med.
    Känns som en zebra skrivare är skönt. För måste endå handla en till skrivare för att slippa byta papper i den befintliga..

    Några tips på zebra skrivare..

    #117230
    Joel
    Deltagare

    Skillnaden är att du med Unifaun kan få orderkoppling till din butik så att du slipper skriva in alla adressuppgifter etc manuellt.

    I början när man har få ordrar så funkar det ju att göra manuellt men i längden så tjänar man snabbt in dom pengarna orderkopplingen via t.ex Unifaun kostar.

    Tid = Pengar :)

    Även Memnon har koppling för detta till DHL.

    /Joel

    #117231
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    sedan om du någon gång skulle byta fraktleverantör så är det bra att använda Unifaun eftersom de hanterar nästan alla transportörer

    #117234
    bloggus
    Deltagare

    Tack Joel,

    ja, jag förstår det med orderkoppling och det är just därför jag nämnde Unifaun Online Standard och uteslöt orderkoppling.

    Så utan orderkoppling så finns det ingen stor skilland?

    #117235
    Lufox
    Deltagare

    Multishipping är bättre om du inte tänker använda orderkoppling tycker jag iaf.
    Dels så blir statusen fel i Unifaun för DHL sändningar. De ändras helt enkelt inte och står ständigt på ”utskriven” bara.

    #117260
    Joel
    Deltagare

    Jag tycker att dhl:s Multishipping.se är riktigt enkelt och bra system som många ggr säkert tom är bättre än Unifauns, förutom just orderkopplingen då.

    #117287
    bloggus
    Deltagare

    Tack, tack … då blir det endast Multishipping i början ….

    #117322
    Staffan
    Deltagare

    Hej,
    Vill kommentera uppgiften om att status-händelser inte tas emot och uppdateras i Unifaun Online för DHL:s tjänster. Status uppdateras automatiskt i Unifaun Online för alla DHL-kunder som vill det. Skicka ett mail till support@unifaun.com och be att få DHL-status-händelser aktiverade på ditt konto.

    #117323
    GregerA
    Deltagare

    Är det nån som inte vill ha det aktiverat? :confused:

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.