hej

Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Få mina produkter mer synliga?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95366
    Henrik84
    Deltagare

    Hej.
    Jag har en e-handel sida idag som jag haft i ca 2,5 år som ett hobbyprojekt.
    Då jag precis blivit arbetslös från mitt ordinarie jobb tänkte jag satsa på min e-handelsida.

    Det jag behöver hjälp med är att nästan alla mina produkter kommer långt ner hos tex google.
    Jag är i en branch med hård konkurrens, men jag har en hel del produkter som jag är billigast på. Jag ser att kunder köper dessa produkter från andra konkurrenter istället för att de inte hittar till mig.

    Hur ska jag göra?
    Jag är en total nybörjare på detta med indexiring på google mm.

    Jag använder mig idag utav Startaebutiks e-handelslösning.

    Jag har läst igenom forumet lite och ser att det finns stor kunskap på detta forum. Kika gärna in på min sida och ge mig feedback på det ni hittar.
    Jag tar till mig all kritik för att göra min sida bättre.
    HR-Marin

    Tack på förhand och god fortsättning
    Henrik

    #117572
    Webbot
    Medlem

    Efter en snabb titt på din sajt så kom jag fram till några små tips som kanske kan hjälpa dig på rätt väg.

    KATEGORISIDOR

    Försök att skriva nån form av relevant beskrivning högst upp på varje kategorisida.
    Google älskar unik och relevant text.

    Detta gäller även startsidan som i princip har noll(0) text just nu.

    PRODUKTSIDOR

    Om vi tar denna produkten som ett exempel:
    Bogpropeller 55kg 12v 185mm

    skall endast förekomma en(1) på varje sida.

    Du har 7 st

    på nämda produktsida.

    I tur och ordning:

    Sök

    Kategorier

    Nyhetsbrev

    Information

    Bogpropeller 55kg 12v 185mm

    – Detta är den enda

    som ska finnas på denna sidan.

    Varukorg

    Säkerhet

    Skriv en egen eller i vart fall rejält omskriven beskrivning av produkten. Unkvik att kopiera tllverkares eller leverantörers beskrivningar.

    INTERNA LÄNKAR

    Korslänka produkter/kategorier med för dig viktiga nyckelord som ankartext.
    Google älskar bra interna länkar eftersom det även hjälper besökaren att snabbare hitta det han/hon söker. Kolla in Wikipedia.org som ett prime example.

    I en produktbeskrivning som denna skulle du t.ex. kunna länka ordet ’tidrelä’ till tidsreläet’s produktsida (om du nu hade haft en sån sida).

    Motorn är speciellt framtagen för bogpropellrar och skadas inte av att köras på maxeffekt. Bogpropellerns ben är tillverkat i brons, och i en strömlinjeformad design för att minska vattenmotståndet och öka effekten. Alla komponenter i växellådan är tillverkade i högkvalitativa material för en lång livslängd under hårda förhållanden. Propellern är vinklad så att dragkraften blir lika åt båda håll samt är gjord av plast vilket gör den lätt och fri från korrosion. Zinkanod till bogpropellerns ben medföljer. Levereras med tidrelä som fördröjer manöversignalerna till bogpropellern och förhindrar att motorn tar skada av höga amperetal

    EXTERNA LÄNKAR

    Här tänker jag inte dra alla sätt som finns att erhålla bra inkommande länkar. Tänk bara på att följa Google’s Webmaster Guidelines så mycket du kan och läs så mycket du kan, t.ex. på sidor som denna.

    Det var bara lite tips på vägen…

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.