hej

Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Etikettskrivare

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95388
    princip
    Deltagare

    Vi använder idag en Brother P-touch etikettskrivare för adressetiketter som vi sätter på brev, men tvingas använda medföljande programvara (P-touch editor) för att skriva ut.

    Vet någon om det finns någon möjlighet att t.ex bara markera text och skriva ut text direkt från mail/webbläsaren utan att behöva gå via editorn, eller finns det någon annan etikettskrivare som fungerar så som vi kan byta till?

    Tacksam för alla tips.

    #119922
    peo
    Deltagare

    Brother QL-500BW på http://www.CheapInk.com – Tonerkassetter, Blckpatroner, Kontorsvaror, Mrksystem och mycket mera

    http://www.cheapink.com/010gim/20artpdf/6354.pdf

    Med andra ord bör du väl klara av detta med den skrivaren du har?
    Själv har jag denna skrivaren och skriver ut direkt via admin i min webshop.

    //Peo

    #119968
    princip
    Deltagare

    Peo, tack för svaret. Hur gör du när du skriver ut från din admin? Det enda drivrutinerna verkar stödja är utskrift från Word/Excel, där finns alternativ för utskrift när man markerat text och högerklickar. I webbläsare eller på andra ställen hittar jag ingen möjlighet att skriva ut.

    #119973
    peo
    Deltagare

    Jag använder osCommerce för mina webshoppar.

    För att skriva ut adressetiketter är det ett programtillägg jag lagt in och konfigurerat så det passar viss skrivare och etikett.

    Det blir som att skriva ut till vilken skrivare som helst.

    Har du utskriftsfunktion för tex. fakturor eller följesedlar bör de kunna anpassas för adressetiketter oxå med lite knåpande.
    Beror ju till viss del på vad du har för e-butikslösning.

    //Peo

    #119975
    fotofyndet
    Deltagare

    Peo, får man vara nyfiken och fråga vilket tillägg du använder? Går det att batchprinta från order-sidan eller måste man gå in på varje order?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.