hej

Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Posten till Finland?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95448
    Joel
    Deltagare

    Hej!

    Får titt som tätt mail från kunder som undrar om vi levererar till Finland.

    Hitintills har vi fått hänvisa till eventuella svenska vänner i hopp om att dessa kan skicka produkterna vidare till Finland men nu börjar jag bli sugen på att öppna upp möjligheten för beställare i Finland med ett dyrare fraktalternativ.

    Är det någon som idag skickar enstaka ordrar till Finland och vet vad det kostar enligt deras bruttoprislista? Hur fungerar det, använder man Postpaket Utrikes? Hur blir kunden aviseriad? Finns det någon som helst prutmån på bruttopriserna om man endast skickar några enstaka försändelser per år?

    /Joel

    #118061
    Lennie
    Deltagare

    Postpaket utrikes är inget alternativ då det blir fört dyrt. Det du ska göra är att prata med din postensäljare och be att få ett fint avtal för Posten Mypak. Mypak distribueras till finska Matkahoulto (tror jag det heter) vilket motsvarar Bussgods i Finland. Denna logistikkedja är billigare än Posten utrikes. Hur aviseringen går till vet jag tyvärr inte.

    #118074
    Richie72
    Deltagare

    Brev till Finland är billigt och fungerar bra.

    #118075
    Joel
    Deltagare

    Vart hittar jag prislistan för brev till Finland? :)

    #118076
    Tigern
    Deltagare

    Kom igen nu Joel ;-)

    europa – Posten.se

    #118077
    Joel
    Deltagare

    Ibland är forumet snabbare än Google ;) Tack! :D

    #118179
    Joel
    Deltagare

    Någon som vet om DHL erbjuder paket till Finland? Har dom Servicepoint där också?

    #118186
    miskoog
    Deltagare

    DHL Europack (verklig vikt) alt. Economy select (fraktdragande vikt) finns tillgängligt. DHL har dock ingen tjänst med avisering om du inte väljer att skicka med express.

    #118200
    GregerA
    Deltagare

    Vi skickar med Schenker till Finland. I väntan på att man skall kunna skicka Privpak över gränserna så får vi lov att skicka Parcel även till privatpersoner i de nordiska länderna.

    #118201
    Joel
    Deltagare

    Vad kostar det mellan tummen och pekfingret, Greger?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 20 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.