hej

Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Erbjudande köp 1 par 149 kr 2 par 199 kr ??

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95685
    Makela871
    Deltagare

    Hello
    Vill höra med er som har prövat olika erbjudanden på webbshopar. Vad kan man tänkas vänta sig om detta erbjudande?? Funkar detta eller skall man bara köra st pris. Tacksam för råd o tips :)

    #120080
    Nonkan
    Deltagare

    Om 149 kr är ordinarie pris i ditt exempel så skulle jag personligen bli lite sur för att du uppenbarligen har så bra marginal att du kan sälja den andra för 50:- inkl moms och då börjar jag ifrågasätta vilken kvalitet det egentligen är på saken om du gör en vinst på t.ex. ett par skor som du kan sälja för 40+moms och ändå gå med vinst.

    Det här gäller även på H&M för mig faktiskt…

    Men det här är som sagt hur jag reagerar. Folk generellt tittar nog mer på priset än vad jag gör :)

    #120081
    Parvelito
    Deltagare

    Det beror helt på vad det är för produkter man säljer. Spontant så tror jag inte att skor är en särskilt effektiv varugrupp att erbjuda det på. Däremot tillbehör till skor, som skoblock, skokräm, skoborstar, impregnering, skosnören etc kan det fungera bra på. Där tror jag det är lättare att locka kunder att köpa på sig en ”livsförbrukning” om de känner att de gör en bra affär.

    #120082
    fotofyndet
    Deltagare

    Jag tänker som Nonkan, tex när det gäller en skoaffär där man alltid får tredje paret på köpet. Vilka marginaler dom lär ha när dom kan avstå i värsta fall 1/3 av intänkten och ändå gå plus. Rabatter ska locka, men inte vara för stora så att folk börjar tvivla på dig och din produkt. Just my two cents.

    #120084
    Makela871
    Deltagare

    Ok tackar för inlägget :) min tanke är att folk vill göra en god affär och liknande erbjudande ligger idag ute hos kända skohandlare tex betala för 2 ta 3 par.

    #120085
    Makela871
    Deltagare

    Vad kan vara ett bra erbjudande om man vill sattas pÅ kvantitet

    #120086
    Nonkan
    Deltagare

    @Makela871 16564 wrote:

    Ok tackar för inlägget :) min tanke är att folk vill göra en god affär och liknande erbjudande ligger idag ute hos kända skohandlare tex betala för 2 ta 3 par.

    Frågan är ju om det är en god affär att köpa skor som uppenbarligen är fel prissatta från början då.

    Sådana erbjudanden förknippar jag med lågprisaffärer, typ Skopunkten. Jag har aldrig sett en ”köp 2 par Converse, få ett par till på köpet”-annons, och då är ändå Converse kvalitetsmässigt en sådan sko där det kunde vara motiverat eftersom de slits såpass snabbt :p

    Det beror lite på hur du vill uppfattas också, men saker är oftast mer prisvärda om de håller. Att alltid vara billigast är farligt, för man kan ändå inte konkurrera med de största kedjorna på pris, det är viktigare att du gör ett bättre jobb med kundtjänst osv. så att folk handlar av dig av den anledningen. Du kan börja med ett telefonnummer i shopen :)

    #120087
    Nonkan
    Deltagare

    @Makela871 16565 wrote:

    Vad kan vara ett bra erbjudande om man vill sattas pÅ kvantitet

    Fri frakt? Kanske ett skoabonnemang, du säljer ju barnskor så det behövs ju nya ganska ofta?

    #120089
    Makela871
    Deltagare

    Skoabonemang :) bra tips. Tittar på frakten hoppas på att man kan köra 59 kr ligger o tittar på pluskonto.se mm. Kanske köra 1 par 179 2 par 249 kr

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.