hej

Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Nyöppnad, marknadsföring?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95746
    slowbro
    Deltagare

    Hej! Vi har precis fått igång webbshoppen. Självklart kommer vi få lite besökare från den nuvarande kundkretsen och dess vänner, dock så startade vi webbshoppen för att komma åt nya kunder.
    Jag har hört att adwords ska vara effektivast. Man har ju en aning om vilka sökord som folk kan söka på, men det är ju inte säkert att man har rätt med tanke på att man inte har någonting att gå på förutom branchen.
    Min fråga till er är, hur gjorde ni i början för att få uppmärksamhet?
    Tack på förhand Rasmus

    #122918
    bloggus
    Deltagare

    Jag har hört att adwords ska vara effektivast. Man har ju en aning om vilka sökord som folk kan söka på, men det är ju inte säkert att man har rätt med tanke på att man inte har någonting att gå på förutom branchen.

    Vad skulle du söka på som kund?

    #122921
    Prix
    Deltagare

    Kommer du inte på eller är osäker så berätta om vad sidan erbjuder och länka gärna så kan vi på forumet kanske komma med några idéer.

    #123008
    slowbro
    Deltagare

    ..asdasdasdd d d dddd

    #123073
    Abbesnabb
    Deltagare

    Det beror kanske på målgruppen men om målgruppen finns på Facebook så tycker jag att det är ett kostnadseffektivt alternativ (som förstås inte behöver utesluta annan annonsering). Det fina med Facebook är att du kan välja väldigt precisa målgrupper (om dem du vill nå nu finns på Facebook förstås).

    #123102
    slowbro
    Deltagare

    men brukar ni bara random bjuda in folk till gruppen utifrån profilbilden eller?

    #123108
    Abbesnabb
    Deltagare

    Jag menar annonsering på Facebook. Kan länka till din Facebook-grupp eller till e-butiken, lite beroende på vad du vill uppnå.

    #123116
    iwona
    Gäst

    @slowbro 19869 wrote:

    http://www.kläd-in.se
    Det är en klädbutik inriktad på damer, dvs lite mognare och äldre.
    Jag kommer att lägga in den på feedback tråden också nu om någon är sugen på att flamea mig :))

    Kolla gärna med Google’s Keyword Tool vilka ord söker folk när det gäller kläder. Google Adwords är bra i början – når till alla, klickar endast intresserade.

    Iwona
    driva-webshoop.se
    kleio.se

    #123155
    Lilla Ivy
    Deltagare

    Ser att många kör en utlottning på facebook det är kostnadsfritt kallas för evenemang – då brukar fancluben öka drastiskt – men frågan är om det är ”kunder” man drar till sig?

    #123439

    @slowbro 19764 wrote:

    Hej! Vi har precis fått igång webbshoppen. Självklart kommer vi få lite besökare från den nuvarande kundkretsen och dess vänner, dock så startade vi webbshoppen för att komma åt nya kunder.
    Jag har hört att adwords ska vara effektivast. Man har ju en aning om vilka sökord som folk kan söka på, men det är ju inte säkert att man har rätt med tanke på att man inte har någonting att gå på förutom branchen.
    Min fråga till er är, hur gjorde ni i början för att få uppmärksamhet?
    Tack på förhand Rasmus

    Tittade lite på din sida, ser att du drivit butiken sedan 1977. Du har säkert rätt bra koll på hur din målgrupp är och agerar, vilka tidningar de läser och kanske vilka sajter de besöker. Det är viktigt att du känner din målgrupp, det är då du kan träffa mest rätt med din marknadsföring. Fundera även om du ska rikta dig mot samma målgrupp som tidigare med din webb-shop eller kanske bredda målgruppen, du kan kanske hitta helt nya kunder med din webb-shop.

    I och med att den fysiska har funnits så länge skulle det kanske fungera att rida på den vågen men öka uppmärksamheten för att ni nu även finns på webben. Artikel på lämpliga forum eller magasin där det skrivs om arbetet och utmaningen med att ta en fysisk butik in i den digitala världen skulle säkert fungera, och du skulle på så sätt få uppmärksamhet. Där din målgrupp finns ska även du synas.

    Lycka till!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.