hej

Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Webshop för flera säljare

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95796
    koocachoo
    Deltagare

    Jag letar efter alternativ till en webshop där flera säljare ska kunna registrera sig och sälja i. Det ska alltså kunna gå att varje säljare får tillgång till sitt konto där sina beställningar kommer och där den säljaren lägger upp sina produkter. Vet att det finns, dock är det svårt att söka fram! Är det någon som har förslag på vad som finns? Har hittat bla Ashop men tycker dom har inte tillräckligt med referenser som fungerar för att jag ska kunna lita på det programmet.

    #120987
    GregerA
    Deltagare

    Jag har inget konkret förslag, men undrar lite mer hur du tänkt.
    Skall varje säljare hantera sin egen logistik, eller skall den hanteras gemensamt? D.v.s om någon köper prodkuter både från säljare A och C, hur löses leverans, betalning, fraktkostnader, etc?

    Det finns nog i alla fall ett antal shopar som hanterar flera shopar – ett lager, och sådana som hanterar en shop – flera lager. Jag skulle gissa att det går att få till med t.ex Magento något som liknar vad du söker. Kodmyran har också nån multishop – men hon får själv svara på hur den skulle funka i ditt läge.

    #120988
    koocachoo
    Deltagare

    Jag menar typ som sidor som zibbit.com, etsy.com, epla.no

    Det finns några sådana men det står ju aldrig varifrån vem som har hjälpt dom med sidorna.

    #120989
    koocachoo
    Deltagare

    Signerat.se är även en annan sådan sida som har flera säljare som kan registrera sig på en plats och sälja.

    Nu menar jag inte att det ska vara tillgänglig för så många säljare som dom har! Utan för minst 2 säljare!

    #120993
    Lufox
    Deltagare

    Tror det heter multi vendor om jag har förstår dig rätt.
    Fick upp denna på google.
    X-Cart Pro: Multi-vendor advanced marketplace system

    #140945
    Ulfert
    Medlem

    Hejsan! Jag tilltalas av idén att ha en gemensam marknadsplats. Jag har därför precis startat upp en sådan: Varugallerian på adressen varugallerian.se. Det skall bli intressant att se om någon fastnar för denna idé som ju blivit mycket stor i USA. Jag är tacksam för alla synpunkter och tips….

    #140950
    Emil
    Deltagare

    @Lufox 17585 wrote:

    Tror det heter multi vendor om jag har förstår dig rätt.
    Fick upp denna på google.
    X-Cart Pro: Multi-vendor advanced marketplace system

    Jag har sett en hel del som har använt sig av X-cart för just detta ändamål. Ulfert verkar ha X-cart på sin shop.

    P.s om någon vill ha en billig licens på X-cart så PM:a mig:)

    #140954
    Ulfert
    Medlem

    Japp! Jag använder Xcart Pro och har tidigare använt Goldversionen för klubbshoppar.

    #140970
    sulass
    Deltagare

    Det verkar ju som en bra ide tycker jag. Att man kan dra nytta av varandra. Funderar lite på hur det bästa upplägget skulle vara. Kollade in på Varugallerian och det ser ju bra ut. men hängde inte med riktigt med på hur det funkar med att vara säljare där.. men det kan ju vara jag som inte tittade ordentligt.

    Har ju mina egna funderingar på att köra shop men har inte kommit dit ännu.

    #141038
    Anton A
    Deltagare

    Är det bara jag som får lite Fyndiqvibbar?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.