hej

Startsida Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Visma Eget aktiebolag- Hur hantera deposition och moms med utland ?

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95831
    dflswedenAB
    Deltagare

    Hej

    Jag använder Visma Eget AB, och har två frågor;
    1. Hur hanterar ni depositioner? finns ju inget direkt ”konto” för det. Nu har jag lagt ex. deposition till DHL i ”kassan”…

    2. Jag kör kvartalsvis moms, hur hanterar man då t.ex. Google adwords, det är ju inte säkert att fakturan kommer i rätt period… Alternativet är förskott, men då borde samma problem som i 1 uppstå, hur hanteras pengar på adwords konto då momsen likväl kommer under 1 period, och pengarna kan mycket väl ha förts över en annan…. ? Alternativet är ju att bokföra all utlandsmoms som 0 i programmet, och köra det separat i typ excel. Skattevetket borde rimligen inte ha några synpunkter på det upplägget då allt är korrekt bokfört, och momsen är ju mera för statistik i perioden än kontroll (sen blir ju allt rätt ändå..).

    Så här i efterhand skulle jag kanske kört med ett vanligt debit-kredit program, men visma eget AB verkade smidigt… sånär som på dom här ”små” detaljerna…
    / Tobias

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.