hej

Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Exportering och importering av databas

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95832
    slowbro
    Deltagare

    Hej!
    Jag försöker att exportera min databas till mitt nya webbhotell. Jag har hållt på offline i Xampp och gjort hela designen och allting och vill föra över hela databasen. Jag lyckas exportera den i PhPMyadmin så att jag har den på gzip fil på datorn, men när jag sedan ska importera den i phpadmin på webbhotellet får jag detta felmeddelande:

    Fel

    SQL-fråga:


    — Database: `datarasmus`



    — Table structure for table `datarasmusaccess`

    DROP TABLE IF EXISTS `datarasmusaccess` ;

    MySQL sa: Dokumentation
    #1046 – No database selected

    Någon som har haft liknande problem och kanske kan hjälpa till :) ?
    Tack på förhand!

    #121234
    GregerA
    Deltagare

    Det ser ut som om databasen du skall importera till inte finns, eller i alla fall inte är vald/markerad. Ev behöver du skapa en tom databas ’datarasmus’ och sedan importera till den.

    #121235
    slowbro
    Deltagare

    tack så jättemycket Greger! Kändes som att jag sparade några timmar på det där ^^

    #121239
    slowbro
    Deltagare

    Jag lyckades få in allting korrekt, men jag fick ingen effekt av det. Jag skapade en databas, importerade den gamla och installerade prestashop. Problemet verkar vara att det skapades nya filer i databasen, så det är nu dubbletter av allting. Om jag nu raderar de nyskapade tror du/ni att jag får mitt problem löst?

    Tack på förhand och ursäkta att jag tar upp så specifika frågor här i forumet. Är lite övertaggad på att få upp skiten :D

    #121241
    GregerA
    Deltagare

    Det verkar lite skumt att du skulle få dubletter av tabellerna i samma databas. De nyskapade måste väl i alla fall ha något tillägg i så fall?

    Det är inte så ofta jag importerar o exporterar SQL så jag vet inte exakt vad som händer.

    Men det kanske är bättre att göra installationen först och importera databasen sen, så att den ersätter befintliga (tomma) tabeller?

    #121243
    slowbro
    Deltagare

    haha nej förstår det :). Problemet var att jag hade ställt in fel prefix i backoffice. Dock så kommer jag inte in på sidan nu, verkar som att den är länkad till xampp som jag använde innan (med tanke på att det är stor logga det står ”xampp” på när jag går in i min shop).

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.