hej

Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Bra kundinformation om kvalitet och utförande

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95940
    BaskerBosse
    Deltagare

    Har funderingar på hur vi kan hjälpa våra kunder till ett tryggare köp genom att ge en bra och enkel information om kvalitet och tillverkning.

    Ett företag som verkar vara fördömliga på kundinformation är Carpetvista.se. De har en avsnitt de kallar ”allt om mattor” där de ger mycket information till kunden om hur man bedömer kvaliteten på en matta. Eftersom ett mattköp ofta ligger mellan 5000-30000 kr och ibland till ännu större belopp så är det förståeligt att kunden kräver bra information.

    BaskerBosse.se säljer som namnet antyder basker, kepsar och hattar. Dessa kostar ju avsevärt mindre (200-700 kr) och är enklare att bedöma än en matta. Bra foton är förstås det viktigaste för kunden och där kan vi bli bättre. En tydlig beskrivning är ju också grundläggande. Men hur jämför man mellan olika varor i butiken?

    En värdering blir ofta subjektiv och tar inte hänsyn till alla aspekter. Kvalitet och känt märke går inte alltid hand i hand. Inte heller tillverkningsland ger alltid rätt fingervisning om varan är välgjord eller inte. Vissa kunder värdesätter ett känt märke och logotyp högre än ett väderkänsligt material.

    Det jag funderar på är om någon form av enkel gradering som ändå fokuserar på varans kvalitet skulle kunna fungera. Ser framför mig det sätt som filmer recenseras ex. Fyra getingar i Expressen. I vårt fall skulle då kvalitetsbedömning utgå från material och utförande och värderas i en skala 1-5 baskrar.

    Erfarenheter och tips om andra e-handelssidor som lyckats bra med motsvarande produktinformation tas tacksamt emot.


    BaskerBosse.se – specialiserad e-handel på basker, keps och tillhörande accessoarer.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.