hej

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95996
    slowbro
    Deltagare

    Hej en säljare ringde mig häromdagen och undrade om jag ville förnya mitt abonnemang med eniro där jag betalar 4999 kr per år och får då lite information på eniro. Nu hade jag tänkt att lägga dem pengarna på annan marknadsföring och sa nej, han sa då att jag kommer att försvinna helt från 118118 (telefontjänsten) och eniro.se.
    Jag har hört att många luras om sånt här, kan någon bekräfta att det här är sant eller inte?
    Mvh

    #122566
    Parvelito
    Deltagare

    Det ligger ju i Eniros intresse att de som söker skall finna informationen som efterfrågas, så det klart att du inte försvinner.

    Sådana där säljare som hela tiden ljuger borde ju hängas upp med namn, bild och fullständig kreditupplysning på någon sajt så vi kan sitta och garva åt deras fåniga utseende och usla inkomster… :-)

    #122588
    Abbesnabb
    Deltagare

    Eniro måste väl vara ett sjunkande skepp.

    #122591
    Richie72
    Deltagare

    Apropo Eniro, vad tror ni om Eniro Deals?

    #122592
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag betalar inget längre och säljaren hotade med samma sak och jag sa att det är helt okej om ni tar bort mig från er sida.

    Men jag ser att vi finns fortfarande, inte för att et hade spelat roll för oss:

    Blekinge Bilradio KARLSHAMN – Gula Sidorna på eniro.se

    #122594
    GregerA
    Deltagare

    @Richie72 19398 wrote:

    Apropo Eniro, vad tror ni om Eniro Deals?

    Det blir nog ingen större hit.

    Det finns ett fåtal produkter som många vill ha som man kanske kan får ner priset på, men mycket av detta är hemelktronik, och vilka marginaler skulle man ta av? Sedan finns det mycket nischprodukter som det finns enskilda som gärna skulle kunna köpa lite billigare, men efterfrågan är för liten för att lyckas samla en tillräckligt stor grupp vid ett o samma tillfälle.

    Eniro skall tydligen också starta någon produktsök – just nu erbjuds vi att gratis dela med oss av vår prisfil, så indexerar de produkterna, och tanken är väl då att de skall sökas igenom när man gör ett sök. Får väl se vad det blir av det.

    Ingen av tjänsterna fyller något jättebehov på marknaden precis.

    #122595
    GregerA
    Deltagare

    @Jimmy Öström 19400 wrote:

    Jag betalar inget längre och säljaren hotade med samma sak och jag sa att det är helt okej om ni tar bort mig från er sida.

    Men jag ser att vi finns fortfarande, inte för att et hade spelat roll för oss:

    Blekinge Bilradio KARLSHAMN – Gula Sidorna på eniro.se

    För några år sedan togs vi faktiskt bort när jag inte ville betala. Men Eniro är inte precis nån primär källa för nya kunder för oss. Jag brukar säga att de som söker efter sådana produkter på Eniro vill vi nog helst slippa som kunder … :p
    Fast nåt år senare ringde det en trevligare och mer sansad säljare med ett bra erbjudande, så nu ligger jag med i alla fall.

    118700 bojkottar jag dock. De rabblade upp en massa siffror på nyckelord, hur ofta de söktes via deras system (web, telefon, SMS) … bara det att de siffrorna var identiska med de siffror man kan få fram via Google … 😮 … så dem tar jag inte på allvar.

    #122597
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    He He, du har rätt:)

    @GregerA 19403 wrote:

    Men Eniro är inte precis nån primär källa för nya kunder för oss. Jag brukar säga att de som söker efter sådana produkter på Eniro vill vi nog helst slippa som kunder … :pQUOTE]

    #122599
    henrik
    Deltagare

    3 gånger har de ringt oss och ”hotat” med att ta bort vårt nummer men tyvärr håller dem inte vad de lovar. Jag har till och med bett dem ett par gånger att ta bort numret då det var vårt privata hemnummer som var registrerat och inte företagsnumret.

    Men sen vi bytte hemnummer har de tagit bort det :)

    #122600
    Richie72
    Deltagare

    @GregerA 19402 wrote:

    Det blir nog ingen större hit.

    Det finns ett fåtal produkter som många vill ha som man kanske kan får ner priset på, men mycket av detta är hemelktronik, och vilka marginaler skulle man ta av?

    Tanken är väl att de kopierar Groupon som lyckats väldigt bra. Jag tror nog att det finns plats för fler sådana aktörer. Dessutom undrar jag om man inte kan segmentera annorlunda än Groupon. De segmenterar beroende på bostadsort och har fysiska erbjudanden, ett alternativ kan vara segmentering på intresse, ålder, kön osv och erbjuda ”icke-platsberoende” erbjudanden som e-handel, pensionsrådgivning, resecheckar osv.

    Sen är min högst personliga åsikt att Lars-Johan är en smartare företagsledare än många kanske tror. Dessutom har Johan koll på siffror. Ska bli intressant att se vad som händer, att ta betalt av företag för att de ska finnas i telefonkatalogen är i alla fall en affärsidé som bara fungerade innan internet.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 18 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.